Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Poczytaj

JĘZYK OBCY W PRZEDSZKOLU 

Celem nauki języka obcego w przedszkolu jest przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym poprzez rozbudzanie ich świadomości językowej i wrażliwości kulturowej oraz budowanie pozytywnej motywacji do nauki języków obcych na dalszych etapach edukacyjnych.

O tym, jak wielkie zdolności do nauki i rozwoju ma małe dziecko, chyba nie trzeba nikogo przekonywać. W bardzo krótkim okresie czasu, dziecko jest w stanie nauczyć się nie tylko chodzić i mówić, ale także wyrażać swoje myśli, emocje i potrzeby. Można się wręcz pokusić o stwierdzenie, że małe dzieci są zaprogramowane na rozwój.

Bardzo często zdarza się jednak, że w pierwszych latach życia rodzice koncentrują całą uwagę na czynnościach opiekuńczych. A tymczasem rozwój malucha to niezwykle dynamiczny proces i nawet bardzo małe dziecko jest w stanie przyswoić ogromną ilość informacji .

Pierwsze lata życia, to także dobry czas na rozpoczęcie nauki języków obcych. Wykorzystując potencjał dziecka do przyswajania ogromnego zasobu słownictwa, nauka języka obcego może przynieść wspaniałe rezultaty. O skuteczności procesu rozwoju w dużym stopniu będzie jednak decydował zdrowy rozsądek rodziców. Aby zapewnić prawidłowy rozwój dziecka, należy zachować umiar w ilości zajęć edukacyjnych, na które posyłamy nasze dzieci. Nie można na siłę przyspieszać rozwoju dziecka, ponieważ możemy osiągnąć efekt przeciwny do zamierzonego.

OD KIEDY DZIECKO MOŻE UCZYĆ SIĘ JĘZYKA OBCEGO?

Zastanawiasz się, kiedy jest najlepszy czas na rozpoczęcie nauki języka obcego dla Twojego dziecka?

Odpowiedź na to pytanie przynoszą badania naukowców, którzy wskazują, iż ok. 50% zdolności uczenia się rozwija się w naszym mózgu do 4 roku życia. W tym okresie tworzą się w mózgu dziecka główne drogi nerwowe, które w późniejszych latach będą determinowały naszą umiejętność przyswajania wiedzy. Jeżeli chcemy wykorzystać naturalny potencjał dziecka do nauki, możemy spokojnie zacząć naukę języka od najmłodszych lat.

Okres przedszkolny to doskonały czas na wykorzystanie najbardziej naturalnych metod przyswajania języka obcego i-co za tym idzie- na zwiększenie szansy biegłego opanowania języka w przyszłości. Dlatego też warto zachęcać nawet małe dzieci do „biernego”uczestnictwa w zajęciach i przyglądania się.

Aby dziecko”otworzyło się” i zaczęło wchodzić w świat języków,nie może czuć presji ze strony rodzica czy nauczyciela. Pamiętajmy,że dla dziecka nie jest ważne,że znając język obcy będzie w przyszłości mieć lepszą pracę- to zbyt abstrakcyjne pojęcie. Należy pamiętać, że dziecko w pierwszych okresach swojego życia, nie ma nawet świadomości, że uczy się "języka obcego".

Im szybciej maluch zacznie uczyć się języka obcego, tym język ten będzie dla niego bardziej naturalną metodą komunikacji.

Rodzice powinni więc stwarzać dziecku warunki do osłuchania się z językiem obcym. I nawet jeżeli dziecko nie wykazuje wielkiego zainteresowania nauką, rodzice mogą w pierwszym okresie życia dziecka "przemycać" do codziennej komunikacji słówka i zwroty, dzięki czemu dziecko zapamięta je bez większego wysiłku.

Pamiętajmy jednak ,ze w wieku przedszkolnym dominuje słownictwo bierne(rozumienie) nad czynnym(używanie słów, które rozumieją).

DLACZEGO DZIECKO SZYBKO PRZYSWAJA JĘZYK OBCY?

Dziecko jest w stanie niezwykle szybko przyswoić język obcy, ponieważ nauka nie kojarzy się mu z czymś negatywnym. Dla każdego malucha, nauka języka obcego może być fantastyczną zabawą. Dziecko nie czuje skrępowania, gdy popełni błąd, dlatego nieustannie próbuje. Próbuje, powtarza i zapamiętuje. Nie traci czasu na czynności zbędne. Nie szuka wewnętrznej motywacji do nauki. Nie planuje nauki i nie musi się do niej przygotowywać. Dziecko po prostu się uczy. Jego koncentracja na nauce w połączeniu z otwartością na nową wiedzę, ciekawością świata i pozytywnym nastawieniem to gwarancja sukcesu.

Pamiętajmy ,że proces przyswajania języka obcego w wieku przedszkolnym będzie efektywny ,gdy:
zapewnimy dzieciom dużo czasu na kontakt z językiem

kontakt z językiem będzie występował nie tylko w przedszkolu,ale i poza nim

położymy nacisk na rzeczywistą potrzebę komunikacji,zarówno w sensie rozumienia przekazu, jak i tworzenia go.

  • Opracowała.J.Bratos



4 ROK ŻYCIA
. Dziecko ma 3 lata 0 miesięcy - 3 lata 11 miesięcy. Dziecko powinno: wymawiać głoski: [t], [d], [n], [l], [k], [g], [f], [w], realizować głoski szeregu ciszącego: [ś], [ź], [ć], [dź], próbować wymawiać głoski szeregu syczącego: [s], [z], [c], [dz]; Dziecko może: substytuować (zamieniać) gł...