Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kolorowe bajki - zabawy w kodowanie

Nauczyciel: Jolanta Bratos
Data realizacji: 29.01.2020
Grupa wiekowa: 4,5-latki

Temat zajęcia: ,,Kolorowe bajki”- zabawy w kodowanie .

Treści Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego:

  • Fizyczny obszar rozwoju dziecka-I.5,I.7,I.9

  • Emocjonalny obszar rozwoju dziecka- II.2

  • Społeczny obszar rozwoju dziecka-,III.5,,III.9

  • Poznawczy obszar rozwoju dziecka-IV.5,IV 7,IV.12,IV 15,IV 21

Cel ogólny:

  • Wszechstronne stymulowanie rozwoju dzieci poprzez kształcenie ich zainteresowań z zakresu inteligencji matematycznej z wykorzystaniem elementów kodowania.

  • Rozwijanie miękkich kompetencji (umiejętność pracy zespołowej, logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów).

Cele szczegółowe: dziecko
rozwiązuje zagadkę
rozpoznaje i nazywa kolory
rozwija spostrzegawczość wzrokową
ćwiczy pamięć słuchową
uważnie słucha innych
dzieli wyraz na sylaby
wzbogaca słownik czynny(język francuski)
rozwija umiejętność poprawnego budowania zdań
próbuje kontynuować rozpoczęte opowiadanie
odwzorowuje kod obrazkowy
odwzorowuje układ przestrzenny na układ przestrzenny
odwzorowuje układ graficzny na przestrzenny
uczestniczy w zabawach ruchowych
współdziała w grupie rówieśniczej
przestrzega ustalonych zasad

Metody:
słowne: wyjaśnienie/instrukcji
oglądowe: pokaz/obserwacja
czynne: zadań stawianych dziecku do wykonania, ćwiczeń utrwalających

Formy pracy: 
zbiorowa, praca w małych zespołach, indywidualna

Środki dydaktyczne:

duże arkusze papieru z kratownicą, ilustracje z bajek, kartki z postaciami i przedmiotami z bajek dla każdego dziecka, instrumenty perkusyjne, różnokolorowe kartki, zakodowany obraz domu, kolorowe kubki dla każdego dziecka, karty z zakodowanymi zadaniami- dla chętnych dzieci, maskotka misia, magnetofon, płyta CD, obrazek uśmiechniętego i smutnego misia.

Przebieg zajęcia:

1. Powitanka - zabawa integracyjna przy piosence „Bonjour,bonjour”
2. Baśnie,bajki,bajeczki”- rozmowa na temat ulubionych bajek i postaci.
3. „Czy znasz tę postać?”- rozwiązywanie zagadek. Dzieci próbują odgadnąć postaci z bajek po ich opisie.
4. „Qu'est-ce que c'est?”(co to jest?)-dzieci losują kartki z przedmiotami lub postaciami z różnych bajek,odgadują ,dzielą na sylaby i próbują nazwać po francusku np.dom-la maison,kot- le chat
5. „Dokończ bajkę”- zabawa słowna.Nauczyciel proponuje dzieciom wymyślenie bajki o misiu Pierre , w opowiadaniu trzeba będzie zbudować zdanie z wylosowanym obrazkiem. Nauczyciel rozpoczyna:”Dawno,dawno temu…..”dzieci kolejno dopowiadają zdania przekazując sobie maskotkę .
6. „Zapamiętaj i wykonaj” – zabawa muzyczno-ruchowa z elementem kodowania. Dzieci tańczą do muzyki, na pauzę wykonują odpowiednią czynność wg kodu:Dźwięk bębenka – podskoki Dźwięk tamburyna – tworzą pary Dźwięk trójkąta – leżenie na plecach Dźwięk grzechotki – dowolna figura
7. „DOM dla misia”- dyktando graficzne. Na macie w dwóch grupach(dziewczynki i chłopcy), dzieci układają kolorowe karteczki zgodnie z przedstawionym przez nauczyciela kodem obrazkowym (obrazek domu).
8. „Wieża dla misia” – praca indywidualna. Każde dziecko otrzymuje 6 kolorowych kubków (przelicza je,określa kolory),następnie odwzorowuje wieżę ułożoną z kolorowych kubków z układu przestrzennego w przestrzenny.
Zadanie dodatkowe dla chętnych dzieci- odwzorowanie z układu graficznego w przestrzenny.
9.Ewaluacja zajęcia.Na tablicy nauczyciel zawiesza obrazek wesołego misia, któremu podobało się zajęcie i smutnego misia ,który nie jest zadowolony z zajęcia. Dzieci składają swoje kubki pod wybranym obrazkiem.
10.Zakończenie zajęcia.

Literatura:

1.”Tropiciele” przewodnik metodyczny wyd.WSiP

2.”Kodowanie na dywanie w przedszkolu w szkole i w domu” - Anna Świć, wyd. Nowik 2017