Tematy na luty
I - Baśnie, bajki bajeczki
Dziecko:
- Wypowiada się na określony temat.
- Rozróżnia informacje prawdziwe od nieprawdziwych.
- Wymienia się informacjami na temat bohaterów baśni.
- Liczy w zakresie 3.
- Stosuje liczebniki porządkowe w zakresie 3.
- Rozumie pojęcie para,
- Uczestniczy w zabawach muzyczno - ruchowych.
- Gra na instrumencie perkusyjnym według instrukcji N.
- Dostrzega rytm we wzorze i go kontynuuje.
- Wykonuje pracę plastyczną.
- Uczestnicy w zabawach: ruchowych, zabawie ruchowo-naśladowczej, zabawie pobudzająco-hamującej, zabawie ruchowej rozwijającej współpracę i wyobraźnię.
- Uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych: organizacyjnym, wyczucia ciężaru, rozwijającym wyczucie czasu, przestrzeni, ćwiczeniu z mocowaniem, uspokajającym.
- Samodzielnie ubiera się i rozbiera
- Dba o higienę poprzez mycie rąk po pobycie w toalecie, zabawach na świeżym powietrzu.
- Nazywa swoje emocje.
- Próbuje określić przyczynę swoich stanów emocjonalnych.
- Wczuwa się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia.
- Zna umowy i zasady regulujące współżycie w grupie i je przestrzega.
II Tajemnice kosmosu
- Wypowiada się na określony temat.
- Ogląda albumy i książki o tematyce związanej z kosmosem; wypowiada się na temat ilustracji i zdjęć.
- Przelicza dostępnym dla siebie zakresie.
- Uważnie słucha rymowanki; dopasowuje kapelusze do odpowiednich ufoludków, zgodnie z treścią rymowanki.
- Uczestniczy w zabawach muzycznych.
- Rysuje po śladach.
- Wyraża swoje myśli, potrzeby, przeżycia podczas kończenia zdań w rozmowach podsumowujących dany dzień i miniony tydzień.
- Przestrzega zasad obowiązujących podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym i podczas spacerów.
- Próbuje określić przyczynę swoich stanów emocjonalnych.
- Uczestnicy w zabawach ruchowych: ćwiczeniach rozwijających świadomość przestrzeni.
- Uczestniczy w ćwiczeniach artykulacyjnych, ortofonicznych, oddechowych.
- Dba o higienę poprzez mycie rąk po pobycie w toalecie, zabawach na świeżym powietrzu.
III, IV – Zimowe zabawy
- Wypowiada się na określony temat.
- Wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy.
- Zwraca uwagę na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.
- Poznaje zasady bezpiecznych zabaw na śniegu.
- Uczestniczy w opracowaniu Kodeksu bezpiecznej zabawy na śniegu.
- Liczy w zakresie 3.
- Stosuje określenia: najmniej, najwięcej.
- Dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy obrazków.
- Wskazuje obrazki będące rozwiązaniem zagadek.
- Segreguje obrazki przedstawiające garderobę ze względu na jej przeznaczenie.
- Składa obrazek z części.
- Uczestniczy w zabawie badawczej – określa właściwości fizyczne śniegu.
- Gra na instrumencie perkusyjnym według instrukcji N.
- Wykonuje pracę plastyczną Sportowa Pani Zima – rysuje po śladach, maluje farbami.
- Wyraża swoje myśli, potrzeby, przeżycia podczas kończenia zdań w rozmowach podsumowujących dany dzień i miniony tydzień.
- Uczestnicy w zabawach: ruchowych, z wykorzystaniem instrumentów, przy muzyce.
- Uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych: organizacyjnym, wyczucia ciężaru, rozwijającym wyczucie czasu, przestrzeni, ćwiczeniu z mocowaniem, uspokajającym
- Uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu.
- Samodzielnie ubiera się i rozbiera.
- Uczestniczy w ćwiczeniach artykulacyjnych, ortofonicznych, oddechowych.
- Nazywa swoje emocje.
- Próbuje określić przyczynę swoich stanów emocjonalnych.
- Nazywa emocje, jakie przedstawiają miny bałwanków.
- Próbują określić, dlaczego bałwanki są wesołe, smutne lub zdziwione.
- Wymienia sytuacje, w których odczuwa się smutek.
- Zna umowy i zasady regulujące współżycie w grupie i je przestrzega.
- Uczestniczy we wspólnych zabawach na śniegu.
- Potrafi zgodnie współpracować z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce.
- Współpracuje w grupie podczas zabaw konstrukcyjnych.