Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tematy na luty

I - Baśnie, bajki bajeczki

Dziecko:

- Wypowiada się na określony temat.

- Rozróżnia informacje prawdziwe od nieprawdziwych.

- Wymienia się informacjami na temat bohaterów baśni.

- Liczy w zakresie 3.

- Stosuje liczebniki porządkowe w zakresie 3.

- Rozumie pojęcie para,

- Uczestniczy w zabawach muzyczno - ruchowych.

- Gra na instrumencie perkusyjnym według instrukcji N.

- Dostrzega rytm we wzorze i go kontynuuje.

- Wykonuje pracę plastyczną.

- Uczestnicy w zabawach: ruchowych, zabawie ruchowo-naśladowczej, zabawie pobudzająco-hamującej, zabawie ruchowej rozwijającej współpracę i wyobraźnię.

- Uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych: organizacyjnym, wyczucia ciężaru, rozwijającym wyczucie czasu, przestrzeni, ćwiczeniu z mocowaniem, uspokajającym.

- Samodzielnie ubiera się i rozbiera

- Dba o higienę poprzez mycie rąk po pobycie w toalecie, zabawach na świeżym powietrzu.

- Nazywa swoje emocje.

- Próbuje określić przyczynę swoich stanów emocjonalnych.

- Wczuwa się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia.

- Zna umowy i zasady regulujące współżycie w grupie i je przestrzega.

II Tajemnice kosmosu

- Wypowiada się na określony temat.

- Ogląda albumy i książki o tematyce związanej z kosmosem; wypowiada się na temat ilustracji i zdjęć.

- Przelicza dostępnym dla siebie zakresie.

- Uważnie słucha rymowanki; dopasowuje kapelusze do odpowiednich ufoludków, zgodnie z treścią rymowanki.
- Uczestniczy w zabawach muzycznych.

- Rysuje po śladach.

- Wyraża swoje myśli, potrzeby, przeżycia podczas kończenia zdań w rozmowach podsumowujących dany dzień i miniony tydzień.

- Przestrzega zasad obowiązujących podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym i podczas spacerów.

- Próbuje określić przyczynę swoich stanów emocjonalnych.

- Uczestnicy w zabawach ruchowych: ćwiczeniach rozwijających świadomość przestrzeni.

- Uczestniczy w ćwiczeniach artykulacyjnych, ortofonicznych, oddechowych.

- Dba o higienę poprzez mycie rąk po pobycie w toalecie, zabawach na świeżym powietrzu.
III, IV – Zimowe zabawy

- Wypowiada się na określony temat.

- Wymienia zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy.

- Zwraca uwagę na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.

- Poznaje zasady bezpiecznych zabaw na śniegu.

- Uczestniczy w opracowaniu Kodeksu bezpiecznej zabawy na śniegu.

- Liczy w zakresie 3.

- Stosuje określenia: najmniej, najwięcej.

- Dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy obrazków.

- Wskazuje obrazki będące rozwiązaniem zagadek.

- Segreguje obrazki przedstawiające garderobę ze względu na jej przeznaczenie.

- Składa obrazek z części.

- Uczestniczy w zabawie badawczej – określa właściwości fizyczne śniegu.

- Gra na instrumencie perkusyjnym według instrukcji N.

- Wykonuje pracę plastyczną Sportowa Pani Zima – rysuje po śladach, maluje farbami.

- Wyraża swoje myśli, potrzeby, przeżycia podczas kończenia zdań w rozmowach podsumowujących dany dzień i miniony tydzień.

- Uczestnicy w zabawach: ruchowych, z wykorzystaniem instrumentów, przy muzyce.

- Uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych: organizacyjnym, wyczucia ciężaru, rozwijającym wyczucie czasu, przestrzeni, ćwiczeniu z mocowaniem, uspokajającym

- Uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu.

- Samodzielnie ubiera się i rozbiera.

- Uczestniczy w ćwiczeniach artykulacyjnych, ortofonicznych, oddechowych.

- Nazywa swoje emocje.

- Próbuje określić przyczynę swoich stanów emocjonalnych.

- Nazywa emocje, jakie przedstawiają miny bałwanków.

- Próbują określić, dlaczego bałwanki są wesołe, smutne lub zdziwione.

- Wymienia sytuacje, w których odczuwa się smutek.

- Zna umowy i zasady regulujące współżycie w grupie i je przestrzega.

- Uczestniczy we wspólnych zabawach na śniegu.

- Potrafi zgodnie współpracować z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce.

- Współpracuje w grupie podczas zabaw konstrukcyjnych.