Tematyka i działania w kwietniu
I. Wiosna na wsi
- wysłuchamy opowiadań E. Stadtmuller „Wiejskie ustronie” oraz W. Kowalskiej i M. Cichomskiego „Czekolada niezgody”,
- będziemy rozpoznawać odgłosy zwierząt wiejskich,
- wysłuchamy i nauczymy się piosenki „Wiosna na wsi”,
- dowiemy si e jak nazywają się domy zwierząt wiejskich,
- dowiemy się, czego potrzebuje rolnik do pracy,
- utworzymy zdrobnienia wybranych słów,
- rozwiążemy zagadki,
- dowiemy się, jakie produkty powstają z mleka i wełny,
- będziemy szeregować figurki zwierząt według wielkości,
- wykonamy pracę plastyczną „Zwierzęta na wsi”.
II. Co potrafią zwierzęta?
- wysłuchamy opowiadania M. Czoik- Nowickiej „Najwspanialsze zwierzęta świata” oraz B. Szelągowskiej „Zwierzęta w Afryce”,
- wysłuchamy i nauczymy się piosenki „Kto jest naj”,
- wykonamy pracę plastyczną „Słoń”,
- będziemy oglądać książki i albumy o zwierzętach,
- będziemy przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie,
- będziemy składać obrazek w całość,
- będziemy klasyfikować zwierzęta na te, które latają, pływają, i poruszają się po ziemi,
- będziemy uczestniczyć w zabawach: Jakie to zwierzę, Zebra, Jaki masz nastrój?
III. Dbamy o przyrodę
- wysłuchamy opowiadania B. Szelągowskiej „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przyrodę”,
- wysłuchamy rymowanki i wiersza M. Marzec,
- wysłuchamy i nauczymy się piosenki „Piosenka ekologiczna”,
- wykonamy pracę plastyczna „Dzień Ziemi”,
- utrwalimy datę, kiedy obchodzimy Międzynarodowy Dzień Ziemi,
- dowiemy się, w jaki sposób i dlaczego powinniśmy dbać o Ziemie,
- zdobędziemy informację na temat roli roślin w życiu człowieka,
-utrwalimy kolory pojemników na odpady,
- określimy, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci,
- dowiemy się w jaki sposób oszczędzać wodę.
IV. Polska moja ojczyzna
- poznamy legendę o powstaniu Krakowa,
- wysłuchamy opowiadania A. Widzowskiej „Festyn”,
- wysłuchamy i zaśpiewamy piosenkę „Rodzinny kraj”,
- poznamy polskie symbole narodowe,
- wykonamy doświadczenie związane z mierzeniem objętości płynów,
- poznamy flagi różnych państw,
- poznamy flagę Unii Europejskiej,
- dowiemy się, kiedy jest Dzień Flagi,
- wysłuchamy hymn Polski,
- poznamy polskie miasta i zabytki,
- wykonamy pracę plastyczna „Flaga Rzeczypospolitej Polskiej”,
- będziemy grać na różnych instrumentach.