Tematyka i działania w marcu
I. Pogoda marcowa
- wysłuchamy opowiadania E. Stadtmuller „Marcowa pogoda” oraz W. Kowalskiej i M. Ciechomskiego „Sadzenie roślin”,
- wysłuchamy i nauczymy się piosenki „Wiosna na hulajnodze”,
- dowiemy się, co oznacza przysłowie „W marcu jak w garncu”,
- uzupełnimy kalendarz pogody,
- zaprojektujemy garnek marcowy,
- poznamy zwiastuny wiosny,
-będziemy klasyfikować i przeliczać przedmioty,
- dowiemy się, czego potrzebują rośliny do życia,
- wykonamy pracę plastyczną „Marcowe ubrania”,
- rozwiążemy zagadki.
II. Mamy różne charaktery
- wysłuchamy wiersza B. Szelągowskiej „ Moje emocje”,
- określimy swój nastrój,
- weźmiemy udział w zabawach orientacyjno-porządkowych,
- rozwiążemy zagadki pantomimiczne,
- wysłuchamy i nauczymy się piosenki „Niełatwo nas pomylić”,
- poznamy podstawowe wartości, którymi należy się kierować,
- poznamy określenia: krótki, długi,
- odróżnimy zachowania pozytywne i negatywnych,
- poznamy pojęcie dobry uczynek,
- wypowiemy się na temat przyjaźni,
- będziemy brać udział w zabawach konstrukcyjnych.
III. Wiosno, ach to ty
- wysłuchamy opowiadania A. Widzowskiej „Powrót bociana”,
- wysłuchamy wierszy M. Marzec,
- wysłuchamy i nauczymy się piosenki „Bociek”,
- wykonamy prace plastyczną „Kolory wiosny”,
- utrwalimy wiadomości na temat ptaków wracających do Polski na wiosnę,
- ułożymy pocięte zdjęcia w całość,
- określą, dlaczego nie wolno dotykać ptasich gniazd,
- będziemy przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie,
- określimy, gdzie jest więcej elementów, a gdzie mniej,
- dowiemy się, jakie prace powinno wykonywać się wiosną w ogrodzie,
- dowiemy się, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje.
IV. Wielkanoc
- wysłuchamy opowiadania K. Cebuli „Wielkanocne tradycje”,
- zapoznamy się z tradycjami wielkanocnymi,
- wysłuchamy i nauczymy się piosenki „Święta wielkanocne”,
- będziemy rozwijać umiejętność przeliczania,
- dowiemy się, jak wygląda koszyczek wielkanocny,
- przygotujemy pastę jajeczną,
- będziemy rozwijać sprawność fizyczną w zabawach z kodowaniem,
- wykonamy pracę plastyczna „Śmigus- dyngus”,
- zagramy w memory.