Tematyka marzec
I. Zwierzęta sprzed milionów lat
Dziecko:
• określa swój nastrój
• bierze udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
• Słucha opowiadania Ewy Stadtmüller Dinozaury
• ogląda obrazki przedstawiające dinozaury i książki o dinozaurach
• bierze udział w zabawie sensorycznej
• rozwija umiejętność przeliczania w poznanym zakresie
• wskazuje, gdzie jest więcej, a gdzie jest mniej elementów
• uczy się rymowanki na pamięć
• układa dinozaury na makiecie parku jurajskiego
II. Pogoda marcowa
Dziecko:
• dowie się, co znaczy przysłowie W marcu jak w garncu
• uzupełnia kalendarz pogody
• śpiewa piosenkę Spotkanie z wiosną
• poznaje oznaki wiosny
• przyporządkowuje przedmioty do odpowiednich szarf według ustalonej reguły
• dowie się, czego potrzebuje roślina do życia
• dowie się, które przedmioty toną, a które nie toną
• będzie opisywać wygląd zabawki
• dowie się, co znaczy powiedzenie ubierać się na cebulkę
• wykonuje pracę plastyczną
III. Wiosno, ach to ty!
Dziecko:
• rozpoznaje i nazwa pierwsze gatunki ptaków przylatujących do Polski na wiosnę
• przelicza w dostępnym dla siebie zakresie
• dowie się, jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę
• dowie się, dlaczego niektóre ptaki lecą kluczem
• utrwala wygląd ptaków powracających do Polski
• wypowiada się na temat wiosennych prac w ogrodzie i ich roli
• określa, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje
• wykonuje doświadczenie związane z obiegiem wody w przyrodzie
IV. Mamy różne charaktery
Dziecko:
• określą swój nastrój
• bierze udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
• słucha wiersza Agaty Widzowskiej Uczucia
• rozwiązuje zagadki pantomimiczne
• wykonuje drzewo dobrych uczynków
• śpiewa piosenkę Jacy jesteśmy
• poznaje podstawowe wartości, którymi należy się kierować
• tworzy łańcuch wartości
• rozwija sprawność manualną podczas zabaw z plasteliną i ciastoliną
• poznaje pojęcia długi, krótki
• poszerza wiedzę o emocjach
• odróżni zachowania pozytywne i zachowania negatywne
• wypowiada się na temat przyjaźni