Tematyka na listopad
TEMATYKA NA LISTOPAD
I, II -Co powinienem wiedzieć o Polsce
Dzieci:
− określą swój nastrój
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− wysłuchają legendy o Warsie i Sawie w opracowaniu Marzeny Czarnowskie j-Mazurek, opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Rysunek dla mamy
− utrwalą nazwy kolorów
− poznają mityczną postać syreny
− dowiedzą się o istnieniu innych polskich legend
− poznają herb Warszawy i herb swojego miasta
− wykonają własny herb
− wysłuchają i nauczą się piosenki Nasza Polska, osłuchają się z hymnem Polski
− będą rozwijać pamięć
− wezmą udział w zabawach logopedycznych
− będą rozwijać spostrzegawczość
− zapoznają się z potrawami regionalnymi
− będą rozwijać umiejętność przeliczania
− obejrzą książki kucharskie
− nauczą się cwałować
− zapoznają się z wyglądem wybranych strojów regionalnych
− zapoznają się z postaciami znanych Polaków i Polek
− poznają postać Marii Skłodowskiej-Curie
− wykonają eksperyment chemiczny
− zapoznają się z wyglądem flagi Polski
− dowiedzą się, co to jest niepodległość
6 – latek
− pozna literę t, T w toku zabaw
− będą nazywać symbole i znaki określające kierunek drogi, wyjaśnią ich znaczenie − będą wykonywać ruchy zgodnie z podaną instrukcją podczas zabaw
III - Zdrowie naszym skarbem
Dzieci:
− wysłuchają wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka
− wysłuchają wiersza, rymowanki i zagadki Martyny Marzec
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Myj ręce
− dowiedzą się, jaką rolę odgrywa ruch w życiu człowieka
− zapoznają się z wyrażeniem zdrowy tryb życia
− dowiedzą się, czym jest piramida zdrowia
− wykonają piramidę zdrowia
− poznają pojęcia: krótki, długi, najdłuższy
− dowiedzą się, kto pracuje w przychodni
− zdobędą informacje dotyczące dbania o czystość
− stworzą kącik czystości
− dowiedzą się, czym są prawa, a czym obowiązki dziecka
− wykonają pracę plastyczną Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
6 – latek
− poznają litery d, D w toku zabaw − poznają litery d, D: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− będą liczyć słowa w zdaniach
− będą nazywać kierunki w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół
− będą posługiwać się symbolami przy określaniu kierunków
IV - Co ułatwia prace w domu?
Dzieci:
− wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Urządzenia elektryczne
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Pucu, pucu
− wykonają pracę plastyczną Urządzenia przyszłości
− dowiedzą się, jakie urządzenia były używane dawniej, a jakie urządzenia elektryczne używane są współcześnie
− zapoznają się z nowoczesnymi urządzeniami
− odwiedzą przedszkolną kuchnię
− będą uczestniczyły w przygotowaniu zimowej herbaty − rozwiążą zagadki słuchowe − poznają domowe obowiązki
− będą uczestniczyły w eksperymencie z ubijaniem piany
− utworzą zbiory różnych urządzeń i będą przeliczały w zakresie 3
6 – latek
- pozna litery k, K w toku zabaw − poznają litery k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− pozna cyfrę i liczbę 6
− będzie przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− będzie tworzyć zbiory