Tematyka na marzec
I Tydzień:
Dziecko: Tak nam mija czas.
rozpoznaje i nazywa literę p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną
czyta pary wyrazów; w każdej parze podkreśla literę, którą się różnią
dokonuje analizy i syntezy fonemowej słów
stosuje określenia: wolno, szybko
dostrzega rytmiczną organizację czasu i cykliczność zmian w stałych następstwach pór roku
odczytuje godziny na zegarze
obserwuje zmiany w przyrodzie podczas spaceru w okolicy przedszkola
stosuje słowa: najpierw, teraz, potem
wie, do czego służy stoper
II tydzień: Muzyka jest wszędzie.
Dziecko:
pisze litery Z, z po śladzie, a potem – samodzielnie
podaje słowa rozpoczynające się wybraną głoską
podaje skojarzenia do słowa muzyka
rozpoznaje i nazywa instrumenty muzyczne
dzieli słowa na głoski
słucha nagrania piosenki Czarodziejski koncert, śpiewa refren piosenki
uzupełnia literami braki w nazwach instrumentów muzycznych
nazywa urządzenia służące do odtwarzania muzyki
koloruj rysunki nut zgodnie z zaznaczonym rytmem
III. tydzień: Mamy różne charaktery
Dziecko:
rozpoznaje i nazywa literę U, u: małą i wielką, drukowaną i pisaną
wyraźnie wypowiada sylaby określające emocje
ocenia wypowiedzenia związane z zachowaniami dzieci
rysuje w pętlach tyle figur geometrycznych, ile wskazują napisane liczby
uświadamia sobie negatywne skutki chwalenia się
próbuje wyjaśnić, jak rozumie pojęcia: tolerancja, lojalność
uczestniczy w zabawie utrwalającej użycie słów grzecznościowych
układ trzy wyrazowe zdania z rozsypanki wyrazowej
IV. tydzień: Wiosna
Dziecko:
rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
wymienia części tulipana, zna etapy rozwoju tulipana
czyta tekst wyrazowo-obrazkowy
układa z liter napisy: zima, wiosna,
dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa literę c: drukowaną i pisaną, małą i wielką
wyszukuje w książce zdjęcia ptaków powracających do Polski na wiosnę, rozpoznaje je
układa we właściwej kolejności obrazki przedstawiające krajobrazy związane z porami roku