Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tematyka na marzec


I Tydzień:
Dziecko: Tak nam mija czas.
 rozpoznaje i nazywa literę p, P: małą i wielką, drukowaną i pisaną
 czyta pary wyrazów; w każdej parze podkreśla literę, którą się różnią
 dokonuje analizy i syntezy fonemowej słów
 stosuje określenia: wolno, szybko
 dostrzega rytmiczną organizację czasu i cykliczność zmian w stałych następstwach pór roku
 odczytuje godziny na zegarze
 obserwuje zmiany w przyrodzie podczas spaceru w okolicy przedszkola
 stosuje słowa: najpierw, teraz, potem
 wie, do czego służy stoper

II tydzień: Muzyka jest wszędzie.
Dziecko:
 pisze litery Z, z po śladzie, a potem – samodzielnie
 podaje słowa rozpoczynające się wybraną głoską
 podaje skojarzenia do słowa muzyka
 rozpoznaje i nazywa instrumenty muzyczne
 dzieli słowa na głoski
 słucha nagrania piosenki Czarodziejski koncert, śpiewa refren piosenki
 uzupełnia literami braki w nazwach instrumentów muzycznych
 nazywa urządzenia służące do odtwarzania muzyki
 koloruj rysunki nut zgodnie z zaznaczonym rytmem

III. tydzień: Mamy różne charaktery
Dziecko:
 rozpoznaje i nazywa literę U, u: małą i wielką, drukowaną i pisaną
 wyraźnie wypowiada sylaby określające emocje
 ocenia wypowiedzenia związane z zachowaniami dzieci
 rysuje w pętlach tyle figur geometrycznych, ile wskazują napisane liczby
 uświadamia sobie negatywne skutki chwalenia się
 próbuje wyjaśnić, jak rozumie pojęcia: tolerancja, lojalność
 uczestniczy w zabawie utrwalającej użycie słów grzecznościowych
 układ trzy wyrazowe zdania z rozsypanki wyrazowej

IV. tydzień: Wiosna
Dziecko:
 rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne
 wymienia części tulipana, zna etapy rozwoju tulipana
 czyta tekst wyrazowo-obrazkowy
 układa z liter napisy: zima, wiosna,
 dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa literę c: drukowaną i pisaną, małą i wielką
 wyszukuje w książce zdjęcia ptaków powracających do Polski na wiosnę, rozpoznaje je
 układa we właściwej kolejności obrazki przedstawiające krajobrazy związane z porami roku