Tematyka na październik
I. Tydzień: Co robią zwierzęta jesienią?
Dziecko:
- rysuje przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską o
- uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych
- odpowiada na pytania, poprawnie formułuje pytania
- rozpoznaje i nazywa literę o: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- dzieli nazwy wybranych zwierząt na sylaby i głoski
- pisze cyfry 1, 2 po śladzie, a potem – samodzielnie
- wykonuje pracę plastyczną przestrzenną według instrukcji
- wymienia ulubione pokarmy wybranych leśnych zwierząt
- podaje przykłady ptaków i ssaków leśnych
- dopasowuje wyrazy – nazwy zwierząt do obrazków
II. Tydzień: Jesień w sadzie.
Dziecko:
- przelicza sylaby w podanych słowach
- podaje słowa rymujące się z nazwami owoców
- podaje nazwy owoców
- dzieli nazwy owoców na głoski
- przelicza sylaby w słowach
- rysuje drogę w labiryncie
- rysuje po śladzie
- pisze litery a, A po śladzie, a potem – samodzielnie
- rozpoznaje i nazywa owoce uprawiane w Polsce
- wie, z czego i jak robi się kompoty, konfitury, soki
- rozpoznaje i nazywa kwadrat
III. Tydzień: Jesień na działce.
Dziecko:
- układa obrazki warzyw z pamięci – tak jak były ułożone na tablicy
- pisze litery e, E po śladzie, a potem – samodzielnie
- wykonuje sałatkę warzywną
- nazywa części rośliny, wie, które warzywa jemy na surowo, a których tak nie jemy
- zaznacza kolejność zdarzeń w historyjce obrazkowej odpowiednią liczbą kropek
- łączy liniami takie same wyrazy, wskazuje w nich poznane litery
- rozpoznaje zapis cyfrowy liczby 3
- posługuje się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym
- nazywa kierunki: prawo, lewo, góra, dół, oraz układa zapis ruchu za pomocą bloczków
- różnicuje głoski: s, sz
IV. Tydzień: Dbamy o zdrowie.
Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa literę m: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- odczytuje ukryty wyraz mama, układa go z liter
- łączy głoski w słowa, uzupełnia schematy poznanymi literami
- wykonuje ruchy zgodnie z rytmem melodii, sprawnie manipuluje rekwizytem
- wyjaśnia, jak należy postępować, aby być zdrowym
- rozpoznaje i nazywa cyfry: 1, 2, 3
- rysuje szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie
- rozpoznaje i nazywa trójkąt
- aktywnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne