Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tematyka na styczeń

1. Coraz bliżej gwiazd
Dziecko:
‒ aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych, zabawach ruchowych
i zabawach rzutnych I.5
‒ prawidłowo trzyma narzędzia pisarskie, ćwiczy sprawność manualną I.7
‒ kształtuje prawidłową postawę I.8
‒ rozwija koordynację wzrokowo-ruchową I.9
‒ współpracuje z innymi dziećmi, współpracuje w grupie przy konstruowaniu przemyślanej kompozycji III.5
‒ przedstawia ruchem wysłuchaną historię IV.1
‒ wyraża swoje rozumienie świata za pomocą komunikatów pozawerbalnych IV.1
‒ wycina, składa i ozdabia model śmigła IV.1, IV.8
‒ konstruuje i prezentuje hipotezy jako odpowiedzi na pytania IV.2
‒ dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów, dzieli wyrazy na sylaby, rozróżnia głoski na początku i końcu wybranych słów, wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów IV.2
‒ wypowiada się spontanicznie na dany temat, dzieli się spostrzeżeniami, doświadczeniami i wiedzą IV.2, III.8, IV.19
‒ odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywistości IV.3
‒ interesuje się czytaniem, zna litery „p”, „P”, czyta krótkie teksty wyrazowo-
-obrazkowe IV.4
‒ uważnie słucha wiersza IV.6
‒ wykonuje eksperymenty językowe IV.6
‒ wie, że wyraz o takim samym brzmieniu może mieć inne znaczenie IV.6
‒ tworzy rym do podanego słowa IV.6
‒ eksperymentuje ruchem, rozwija wyobraźnię muzyczną, reaguje ruchem
na zmiany wysokości i barwy dźwięku, rozwija wyobraźnię ruchową IV.7
‒ starannie wykonuje zadania graficzne, eksperymentuje z wykorzystaniem farb i gąbek IV.8
‒ wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne, kreśli znaki literopodobne, kreśli cyfrę 8 IV.8, I.7
‒ określa położenie na kartce IV.8
‒ tworzy proste i złożone znaki, nadaje im znaczenie IV.8
‒ rozumie znaczenie symboli i znaków zawartych w kodach i instrukcjach IV.9
‒ dostrzega zmiany i różnice na obrazku IV.9
‒ porządkuje rekwizyty w kącikach tematycznych IV.11
‒ samodzielnie tworzy i konstruuje IV.11, IV.19
‒ określa kierunki w przestrzeni w odniesieniu do siebie i z punktu widzenia innej osoby IV.14
‒ kojarzy występowanie dnia i nocy oraz pór roku na Ziemi z ruchem obrotowym planety wokół własnej osi IV.14, IV.16
‒ liczy obiekty i je dodaje w zakresie 8, uzupełnia zapis dodawania IV.15
‒ posługuje się liczebnikami porządkowymi, rozumie pojęcie liczby „osiem”, zna cyfrę oznaczającą tę liczbę IV.15
‒ porównuje liczebności zbiorów z zastosowaniem pojęć „mniej”, „więcej”, „tyle samo”, zna i stosuje znaki „>”, „<”, „=”, układa działanie do sytuacji IV.15
‒ posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych: „gwiazdy”, „gwiazdozbiory”, „Wielki Wóz”, „Wielka Niedźwiedzica”, „Księżyc”, „Słońce”, „kosmos” IV.18
‒ podejmuje aktywność poznawczą IV.19
2. Za zimową szybą
Dziecko:
‒ zna i stosuje właściwą kolejność zakładania ubrań zimowych I.2
‒ chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych, ćwiczeniach porannych I.5
‒ skraca czas reakcji na sygnał dźwiękowy I.5
‒ działa praktycznie, wykonuje karmidełko dla ptaków, używając dostępnych materiałów; konstruuje postać z materiału przyrodniczego I.6
‒ odtwarza prezentowane wzory I.6, IV.9
‒ z zainteresowaniem uczestniczy w zabawie sensorycznej I.9, IV.1
‒ zgniata papier, kształtuje kulę, wykonuje czynności precyzyjne, sprawnie posługuje się nożyczkami I.7
‒ ćwiczy pamięć wzrokową, ruchową i słuchową I.9
‒ ćwiczy sprawność mięśni stóp I.9
‒ prawidłowo odczytuje emocje z twarzy i postawy ciała drugiej osoby, umie zaprezentować emocje II.1
‒ przeżywa emocje w sposób akceptowalny społecznie II.2, II.8
‒ relaksuje się przy muzyce podczas opowiadania nauczyciela, bierze udział w zabawach relaksacyjnych II.7
‒ dzieli się swoimi spostrzeżeniami, emocjami związanymi z korzystania z uroków zimy II.11, IV.2
‒ przejawia poczucie własnej wartości jako osoby III.1
‒ wskazuje podobieństwa i różnice między sobą a innymi osobami III.1
‒ odczuwa swoją przynależność do grupy III.2
‒ współdziała w zabawach zespołowych III.5
‒ zna zasady bezpieczeństwa podczas zabawy i rozumie konieczność ich przestrzegania, wie, że nie można wchodzić na zamarznięte zbiorniki wodne III.5
‒ tworzy i respektuje zasady bezpiecznej zabawy zimowej III.5
‒ wymienia cechy prawdziwego przyjaciela III.6
‒ obdarza uwagą uczestników zabawy III.8
‒ wykonuje improwizacje dźwiękowe do wiersza IV.1
‒ wyraża swoje rozumienie świata w sposób niewerbalny IV.1
‒ naśladuje ruchy zwierząt, naśladuje ruchy sportowców IV.1
‒ tworzy improwizacje ruchowe i dźwiękowe do recytowanego wiersza IV.1, IV.7
‒ wyraża swoje rozumienie świata za pomocą komunikatów werbalnych IV.2
‒ poprawnie formułuje wypowiedzi słowne, tworzy skojarzenia, eksperymentuje ze słowami IV.2
‒ ma sprawny aparat artykulacyjny, poprawnie wykonuje ćwiczenia logopedyczne IV.2
‒ z uwagą i skupieniem słucha tekstu literackiego, odpowiada na pytania do tekstu IV.2, IV.3
‒ wysłuchuje głoski w wygłosie i nagłosie, odczytuje sylaby, tworzy z nich wyrazy, łączy ze sobą małe i wielkie litery, odczytuje wyrazy z rozsypanki IV.4
‒ recytuje wiersze lub fragmenty tekstów literackich IV.5
‒ uwrażliwia się na barwę dźwięku, rozwija umiejętności wokalne i poczucie pulsu IV.7
‒ eksperymentuje ruchem i improwizuje taniec do muzyki IV.7
‒ w sposób kreatywny wypowiada się w formach plastycznych, eksperymentuje plastycznie z woskiem i farbą IV.8
‒ uważnie analizuje ilustracje, zdjęcia, obrazy IV.9
‒ stosuje poprawnie znaki „+”, „–”, „=”, układa i odczytuje działania dodawania i odejmowania, przyporządkowuje działania do ilustracji IV.9, IV.15
‒ z pomocą nauczyciela wykonuje grę o tematyce zimowej IV.9, IV.11, IV.19
‒ czyta obrazy i potrafi je odwzorować IV.9
‒ określa i porównuje wielkość przedmiotów, rozumie sformułowanie „mniejszy od…”, „większy od…” IV.11
‒ układa rytmy obrazkowe zgodnie z podanym wzorem, przekłada jedną reprezentację rytmiczną na inną IV.12
‒ wysuwa hipotezy i wyciąga wnioski z doświadczeń IV.13, IV.19
‒ dorysowuje drugą połowę rysunku na zasadzie symetrii IV.14
‒ zna i umie zastosować przyimki: „na”, „za”, „obok”, „przed”, „nad” IV.14
‒ orientuje się w schemacie swojego ciała IV.14
‒ sprawnie przelicza, dodaje i odejmuje w pamięci w czasie zabawy IV.15
‒ rozumie, że liczebność nie zależy od układu elementów w zbiorze IV.15
‒ rozpoznaje cyfry od 1 do 8 IV.15
‒ układa zadania tekstowe do animacji sylwetami, wykonuje działania dodawania i odejmowania, posługuje się liczebnikami porządkowymi IV.15
‒ wie, co tonie w wodzie IV.18
‒ wymienia elementy pogody, tworzy kalendarz pogody IV.18
‒ dopasowuje tropy do zwierząt, pokonuje labirynt grafomotoryczny IV.18, IV.8
‒ zna nazwy ptaków zimujących w Polsce, wie, jak wyglądają IV.18
‒ wie, czym można dokarmiać określone gatunki ptaków, a które produkty są zabronione IV.18
‒ z uwagą słucha tekstu literackiego, odpowiada na pytania do tekstu IV.19
‒ rozwija zaciekawienie zjawiskami przyrodniczymi IV.19
3. Serce dla babci i dziadka
Dziecko:
‒ aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych i zabawie ruchowej I.5
‒ proponuje i wykonuje ćwiczenia gimnastyczne I.5
‒ uczestniczy w zabawach muzyczno-ruchowych i naśladowczych I.5
‒ rzuca celnie I.5
‒ ćwiczy aparat artykulacyjny I.5, I.9
‒ zachowuje zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych I.5, III.5
‒ inicjuje zabawy konstrukcyjne, buduje, wykorzystując materiał naturalny I.6
‒ stosuje chwyt pisarski podczas ćwiczeń graficznych, sprawnie posługuje się nożyczkami I.7
– kształtuje prawidłową postawę ciała I.8
‒ doskonali koordynację wzrokowo-ruchową, ruchy precyzyjne oraz małą motorykę I.9
‒ przedstawia swoje emocje oraz rozumienie treści bajki w zabawie dramowej II.4, IV.1, IV.2
‒ radzi sobie z trudnymi emocjami, np. w sytuacji niepowodzenia II.8
‒ odczuwa radość z przygotowania niespodzianki dla bliskich II.9
‒ odczuwa i wyjaśnia swoją przynależność do rodziny, wskazuje stopnie pokrewieństwa w rodzinie III.2
‒ współpracuje z dziećmi w czasie zabawy, respektuje zasady gry III.5
‒ nazywa i rozpoznaje zachowania społeczne, tj. szacunek i podziw dla seniorów III.6
‒ dostrzega indywidualne potrzeby innych osób III.7
‒ słucha poleceń rówieśników i precyzyjnie je wykonuje III.8
‒ obdarza uwagą dzieci i osoby dorosłe III.8
‒ komunikuje się z dziećmi, stosując komunikaty werbalne III.9
‒ prezentuje gestem, ruchem czynności wykonywane przez osoby z najbliższego otoczenia IV.1
‒ wypowiada się na temat IV.2
‒ dzieli wyrazy na sylaby, dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów, określa miejsce głoski w wyrazie, wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów, składa wyrazy z głosek IV.2
‒ wskazuje liczbę wyrazów w zdaniu IV.2
‒ mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie IV.2
‒ wyraża swoje rozumienie świata za pomocą języka mówionego IV.2
‒ interesuje się czytaniem, zna litery „s”, „S”, czyta globalnie, czyta krótkie teksty wyrazowo-obrazkowe, dobiera podpisy do obrazków IV.4
‒ słucha opowiadania i wiersza, odpowiada na pytania IV.5
‒ recytuje rymowanki IV.5
‒ uważnie słucha, rysuje zgodnie z instrukcją słowną IV.6
‒ aktywnie bierze udział w zabawach językowych IV.6
‒ reaguje na zmiany budowy i metrum utworu, rozwija twórczą aktywność ruchową IV.7
‒ śpiewa piosenkę „Kiedy babcia była mała” IV.7
‒ porusza się w rytmie muzyki, improwizuje ruchem IV.7
‒ współuczestniczy w tworzeniu plakatu IV.8
‒ wykonuje własne eksperymenty graficzne, np. maluje palcami, nadaje znaczenie swoim wytworom IV.8
‒ rozumie, co przedstawia drzewo genealogiczne IV.9
‒ odkodowuje informacje przekazane w formie graficznej IV.9
‒ wyraża ekspresję twórczą podczas układania kompozycji z papierowych elementów IV.11
‒ odczytuje regularności, tworzy rytmiczne wzory według wskazanego kryterium IV.12
‒ porządkuje obrazki, układa je w kolekcje, klasyfikuje przedmioty według wybranej cechy IV.12
‒ dostrzega symetrię w wycinanych wzorach IV.14
‒ określa kierunki na kartce, rozróżnia stronę prawą i lewą, porusza się „pod dyktando” IV.14
‒ wyznacza kierunki od siebie i z punktu widzenia drugiej osoby IV.14
‒ przelicza obiekty w czasie zabawy, przelicza oczka na kostce IV.15
‒ eksperymentuje, stawia hipotezy, sprawdza poprzez działanie IV.19
‒ porządkuje przyniesione pamiątki oraz je grupuje IV.19
4. Kim będę?
Dziecko:
‒ aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych I.5
‒ ćwiczy dłonie podczas zabaw manualnych i konstrukcyjnych I.6
‒ doskonali małą motorykę I.7
‒ kształtuje prawidłową postawę I.8
‒ doskonali spostrzegawczość i koordynację wzrokowo-ruchową I.9
‒ wypowiada się na temat obrazów, wykonanych przez siebie i przez innych, z poszanowaniem uczuć drugiej osoby II.2, IV.2
‒ radzi sobie z emocjami w sytuacji rywalizacji drużynowej II.8
‒ wypowiada się na temat swoich mocnych stron III.1
‒ prezentuje swoje umiejętności przed grupą, przełamuje nieśmiałość III.1
‒ buduje dobre relacje z rówieśnikami, komunikuje się z nimi III.1, III.9
‒ współpracuje z rówieśnikami III.5
‒ nazywa i rozpoznaje wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi III.6
‒ przedstawia czynności za pomocą intencjonalnego ruchu, wyzwala twórczą aktywność ruchową IV.1
‒ wypowiada się w formie impresji plastycznych IV.1
‒ wskazuje niepasujące elementy, wyjaśnia, dlaczego nie pasują IV.2
‒ rozpoznaje i nazywa eksponaty i wyroby rzemieślnicze IV.2
‒ podaje wyrazy rozpoczynające się daną głoską w nagłosie; dokonuje syntezy usłyszanych sylab oraz głosek IV.2
‒ rozumie znaczenia nowych pojęć IV.2
‒ wypowiada się na temat, dzieli się spostrzeżeniami, doświadczeniami i wiedzą IV.2, III.2, III.8
‒ odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywistości IV.3
‒ utrwala obraz graficzny poznanych liter IV.4
‒ rozwiązuje zagadki, zapamiętuje wzory i schematy, formułuje pytania IV.5
‒ rozpoznaje i odczytuje globalnie wyrazy IV.4, IV.9
‒ wykonuje własne eksperymenty językowe IV.6
‒ wyzwala twórczą aktywność ruchową IV.7
‒ rozwija poczucie rytmu i pulsu, doskonali umiejętności wokalne i grę na instrumentach perkusyjnych IV.7
‒ odczytuje kod i koloruje obrazek IV.8, IV.9
‒ rozpoznaje i nazywa symbole pogody IV.9
‒ w skupieniu słucha czytanego tekstu IV.9
‒ czyta obrazy, wyodrębnia ich elementy IV.9
‒ tworzy prace według instrukcji i wskazówek nauczyciela IV.11
‒ porządkuje przedmioty w kąciku tematycznym IV.11, IV.19
‒ dostrzega układy rytmiczne, kontynuuje rytmiczne wzory i tworzy własne IV.12
‒ klasyfikuje przedmioty według danej cechy IV.12
‒ rozróżnia stronę lewą i prawą IV.14
‒ posługuje się liczebnikami porządkowymi IV.15
‒ przelicza elementy zbioru IV.15
‒ posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych IV.18
‒ podejmuje aktywność poznawczą, eksperymentuje IV.19
‒ nazywa zawody i wyjaśnia, czym się zajmują ich przedstawiciele; nazywa zawody wykonywane przez rodziców i najbliższych IV.20