Kwiecień - tematyka
WIELKANOC
Dziecko:
wypowiada się na temat obrazka
współdziała z dziećmi w zabawie
tworzy własne eksperymenty dźwiękowe
nazywa wybrane instrumenty muzyczne
przelicza elementy w dostępnym zakresie
rozwiązuje zagadki dźwiękowe
uczestniczy w zabawie ze śpiewem
reaguje na zmiany tempa i dynamiki melodii
MIESZKAŃCY DOMU I ZAGRODY
Dziecko:
poznaje wybrane zwierzęta i ich dzieci
rozpoznaje i nazywa zwierzęta wiejskie
rozpoznaje odgłosy zwierząt domowych
układa obrazki zgodnie z chronologią wydarzeń
rozwiązuje zagadki słowne
przelicza elementy w dostępnym zakresie
uczestniczy w zabawie ze śpiewem
przestrzega ustalonych zasad bezpieczeństwa
EKOLOGIA NA CO DZIEŃ
Dziecko:
posługuje się pojęciami dotyczącymi ekologii
poznaje zasady segregowania odpadów
bierze aktywny udział w zabawie badawczej
wykonuje pracę plastyczno – techniczną według instrukcji
tworzy własne improwizacje ruchowe do muzyki
klasyfikuje obrazki ze względu na jedną cechę
rozwija sprawność motoryczną stóp
przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na świeżym powietrzu
KSIĄŻKA SKARBNICĄ WIEDZY
Dziecko:
poznaje budowę książki
buduje poprawną gramatycznie wypowiedź
rozwija pamięć i percepcję słuchową
przeprowadza analizę sylabową podanych wyrazów
porusza się rytmicznie po kole wiązanym
uczestniczy we wspólnym śpiewaniu i muzykowaniu
posługuje się liczebnikami porządkowymi
reaguje na umówiony sygnał