Tematy na listopad
- Tydzień: Jesienne nastroje
Dziecko:
- przelicza sylaby w podanych słowach
- rysuje przedmioty, których nazwy zawierają głoskę i
- uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych
- formułuje dłuższe, poprawne gramatycznie wypowiedzi
- rozpoznaje i nazywa literę i: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- pisze litery i, I po śladzie, a potem – samodzielnie
- bawi się w ogrodzie przedszkolnym,
- wyjaśnia, na czym polega zjawisko krążenia wody w przyrodzie
- zna nazwę aktualnego miesiąca
- przelicza elementy, zapisuje je liczbą
- eksperymentuje z wodą i kolorami farb
2. Tydzień: W świecie teatru
Dziecko:
- przelicza sylaby w podanych słowach
- rysuje przedmioty, których nazwy zawierają głoskę t
- rozpoznaje i nazywa literę t: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- wie, jak należy zachowywać się w teatrze
- poznaje zasady działania teatru cieni
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych
- wymienia tytuły baśni, z których pochodzą bohaterowie przedstawieni na obrazku
- rozwiązuje zagadki o teatrze
- uczestniczy w organizowaniu kącika teatralnego
- tworzy pary z kolegami według zasady: litery małe z wielkimi
3. Tydzień: Znamy te baśnie
Dziecko:
- układa obrazki warzyw z pamięci – tak jak były ułożone na tablicy
- pisze litery d, D po śladzie, a potem – samodzielnie
- rozpoznaje i nazywa literę d: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- uczestniczy w spacerze, prowadzi obserwacje przyrodnicze
- określa budowę piosenki Magiczne kartki, taktuje w metrum 4/4
- czyta tekst obrazkowo-wyrazowy, rozwiązuje rebusy, zaznacza w tekście literę d
- uczestniczy w zabawie z elementami dramy
- wie, co to jest księgarnia
- segregują klocki o kształtach poznanych figur geometrycznych
- dzieli tytuły znanych baśni na sylaby
- wyodrębnia zdania w wypowiedzi nauczyciela
4. Tydzień: Tu rosły paprocie
Dziecko:
- rozpoznaje i nazywa literę k: małą i wielką, drukowaną i pisaną
- dzieli słowo dinozaur na sylaby i na głoski,
- wymienia wybrane właściwości węgla kamiennego i soli kamiennej
- opisuje wygląd kopalni węgla kamiennego i kopalni soli
- układają zdania ze słowami: dinozaur, park, prehistoria, rośliny, układają schematy słów
- wypowiada się na temat wyginięcia dinozaurów
- czyta tekst wyrazowo-obrazkowy wspólnie z nauczycielem
- pisze cyfry 5 po śladzie, a potem – samodzielnie