Tematy na marzec
I W marcu jak w garncu
-zapoznanie ze zmianami w przyrodzie charakterystycznymi dla przedwiośnia
-doskonalenie umiejętności nazywania zjawisk atmosferycznych
-poznanie przysłowia w „Marcu jak w garncu”
-obserwacja, eksperymentowanie z wodą, wyciąganie wniosków.
-ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne usprawniające aparat mowy
-doskonalenie refleksu, szybkości i zwinności podczas zabaw ruchowych.
II Porządki w ogrodzie
-zapoznanie z wyglądem pierwszych wiosennych kwiatków
- doskonalenie kreatywności podczas wykonywania prac plastycznych
-poznanie pracy ogrodnika; zapoznanie z przyrządami i akcesoriami, które wykorzystuje w pracy.
-przeliczanie elementów w zakresie dostępnym dziecku
-zakładanie przedszkolnej hodowli roślin
-zachęcanie do współpracy, niesienia pomocy, udzielania wsparcia rówieśnikom.
III Witaj Wiosno
- stymulowanie rozwoju wielozmysłowego podczas zabaw sensorycznych
- doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami miękki, puszysty, twardy.
-ćwiczenia analizy i syntezy sylabowej wyrazów
-dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego
-tworzenie wiosennego kącika w sali, zachęcania do dbania o estetykę
-rozwijanie poczucia rytmu podczas zabaw tanecznych i muzycznych.
IV Wielkanoc
-kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania czytanego przez nauczyciela
-poznanie polskich zwyczajów i tradycji związanych z Wielkanocą (koszyczek wielkanocny, palma wielkanocna, pisanki, Śmingus – Dyngus)
-ćwiczenia percepcji słuchowej, łączenie opisu słownego z obrazkiem
-zachęcanie do samodzielnego działania podczas zajęć kulinarnych
-kształtowanie dobrych manier podczas zachowania się przy stole
-doskonalenie umiejętności klasyfikowania elementów ze względu na jedną cechę.