Tematy na październik
I. Zwierzęta jesienią.
-wyrabianie właściwych zachowań w parku i w lesie; kształtowanie postaw proekologicznych.
-zapoznanie z literą „a, A”; wyróżnianie głoski a na początku wyrazów; ćwiczenia grafomotoryczne.
-rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez zabawy rytmiczne.
-doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów.; poznanie liczby 1.
-poznanie jesiennych zwyczajów wybranych zwierząt leśnych.
II. Pogoda w kratkę.
-wskazywanie cech charakterystycznych jesiennej pogody, rozpoznawanie i nazywanie symboli pogodowych.
-kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami; poznanie sposobów radzenia sobie z nudą.
-rozwijanie słuchu fonematycznego, zapoznanie z literą „m M”.
-doskonalenie umiejętności współpracy podczas gier i zabaw zespołowych.
-rozbudzanie ciekawości poznawczej poprzez przeprowadzanie obserwacji przyrodniczych.
-doskonalenie pamięci wzrokowej i koncentracji uwagi; wykonywanie pracy manualnej zgodnie z instrukcją obrazkową.
zapoznanie z zapisem graficznym liczby 2.
III. Zdrowie na talerzu.
-Kształtowanie postaw prozdrowotnych; uzasadnianie znaczenia warzyw i owoców w diecie.
-doskonalenie samodzielności podczas działać praktycznych podczas zajęć kulinarnych.
- kształtowanie umiejętności głoskowania; zapoznanie z literą „t, T”.
-zapoznanie z zapisem graficznym liczby 3.
-rozwijanie kompetencji matematycznych i społecznych; poznanie monet o nominałach 1zł i 2 zł.
-przełamywanie nieśmiałości poprzez zabawy teatralne. Praca z wierszem J. Brzechwy „Na straganie”.
IV. Bajkostwory i potwory.
-kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i umiejętności radzenia ze strachem.
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem.
-zapoznanie z literą „e, E”; wyszukiwanie słów rozpoczynających się głoską „e”.
-kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zakresie 4; zapoznanie z zapisem graficznym cyfry 4.
-kształtowanie umiejętności rozróżniania fikcji od rzeczywistości.
-rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia poprzez tworzenie własnych bajkostworów.
V. Album rodzinny.
-kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczuć innych; wdrażanie do przyjmowania postawy empatii.
-zapoznanie z litera „i , I”. Wyszukiwanie słów rozpoczynających się głoska „i”.
-rozwijanie kompetencji językowych; opowiadanie o sytuacjach, w których dzieci tęsknią.
-kształtowanie umiejętności dokonywania prostych obliczeń; zapoznanie z liczbą 5.
-ćwiczenia spostrzegawczości; wyodrębnianie szczegółów z całości.
-doskonalenie umiejętności współpracy podczas wykonywania pracy plastyczno –technicznej.