Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tematy na październik

I. Zwierzęta jesienią.

-wyrabianie właściwych zachowań w parku i w lesie; kształtowanie postaw proekologicznych.
-zapoznanie z literą „a, A”; wyróżnianie głoski a na początku wyrazów; ćwiczenia grafomotoryczne.
-rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez zabawy rytmiczne.
-doskonalenie umiejętności przeliczania i tworzenia zbiorów.; poznanie liczby 1.
-poznanie jesiennych zwyczajów wybranych zwierząt leśnych.


II. Pogoda w kratkę.

-wskazywanie cech charakterystycznych jesiennej pogody, rozpoznawanie i nazywanie symboli pogodowych.
-kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami; poznanie sposobów radzenia sobie z nudą.
-rozwijanie słuchu fonematycznego, zapoznanie z literą „m M”.
-doskonalenie umiejętności współpracy podczas gier i zabaw zespołowych.
-rozbudzanie ciekawości poznawczej poprzez przeprowadzanie obserwacji przyrodniczych.
-doskonalenie pamięci wzrokowej i koncentracji uwagi; wykonywanie pracy manualnej zgodnie z instrukcją obrazkową.
zapoznanie z zapisem graficznym liczby 2.

III. Zdrowie na talerzu.
-Kształtowanie postaw prozdrowotnych; uzasadnianie znaczenia warzyw i owoców w diecie.
-doskonalenie samodzielności podczas działać praktycznych podczas zajęć kulinarnych.
- kształtowanie umiejętności głoskowania; zapoznanie z literą „t, T”.
-zapoznanie z zapisem graficznym liczby 3.
-rozwijanie kompetencji matematycznych i społecznych; poznanie monet o nominałach 1zł i 2 zł.
-przełamywanie nieśmiałości poprzez zabawy teatralne. Praca z wierszem J. Brzechwy „Na straganie”.

IV. Bajkostwory i potwory.
-kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i umiejętności radzenia ze strachem.
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem.
-zapoznanie z literą „e, E”; wyszukiwanie słów rozpoczynających się głoską „e”.
-kształtowanie umiejętności przeliczania elementów w zakresie 4; zapoznanie z zapisem graficznym cyfry 4.
-kształtowanie umiejętności rozróżniania fikcji od rzeczywistości.
-rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia poprzez tworzenie własnych bajkostworów.

V. Album rodzinny.
-kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczuć innych; wdrażanie do przyjmowania postawy empatii.
-zapoznanie z litera „i , I”. Wyszukiwanie słów rozpoczynających się głoska „i”.
-rozwijanie kompetencji językowych; opowiadanie o sytuacjach, w których dzieci tęsknią.
-kształtowanie umiejętności dokonywania prostych obliczeń; zapoznanie z liczbą 5.
-ćwiczenia spostrzegawczości; wyodrębnianie szczegółów z całości.
-doskonalenie umiejętności współpracy podczas wykonywania pracy plastyczno –technicznej.