Tematyka i działania w czerwcu
I. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
- weźmiemy udział w zabawach z okazji Dnia Dziecka,
- określimy swój nastrój,
- weźmiemy udział w zabawach orientacyjno-porządkowych,
- będziemy rozwijać słuch fonematyczny,
- wysłuchamy wiersza A. Widzowskiej "Sposób na dobry dzień",
- nauczymy się piosenki,
- będziemy doskonalić umiejętność przeliczania,
- dowiemy się co to jest tolerancja,
- weźmiemy udział w zabawach integracyjnych.
- wykonamy pracę plastyczną,
- będziemy rozwijać orientację przestrzenną.
II. Lato, lato, lato czeka
- wysłuchamy opowiadania A. Widzowskiej "Lato czy zima",
- wysłuchamy opowiadania W. Kowalskiej "Burzliwe popołudnie",
- będziemy rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania,
- będziemy podawać skojarzenia do wyrazów,
- będziemy doskonalić umiejętność klasyfikowania,
- wykonamy pracę plastyczną,
- nauczymy się piosenki,
- będziemy rozwiązywać zagadki,
- ułożymy wyrazy z rozsypanek literowych,
- wystąpimy w przedstawieniu podczas zakończenia roku szkolnego,
- weźmiemy udział w Pikniku Rodzinnym.
III. Wkrótce wakacje
- wysłuchamy opowiadania A. Widzowskiej "Słońce" oraz wierszy i rymowanek M. Marzec,
- dowiemy się jakimi środkami transportu można udać się na wakacje,
- określimy, co może przydać się na wakacjach w górach, nad morzem, nad jeziorem i w lesie,
- wysłuchamy nagrań odgłosów różnych środków lokomocji,
- wykonamy zadania matematyczne,
- określimy stosunki przestrzenne,
- rozwiążemy rebusy fonetyczne.
- wykonamy pracę plastyczną,
- dowiemy się, jakich zasad należy przestrzegać podczas wakacyjnego wypoczynku,
- będziemy przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie.
IV. Zwiedzamy świat
- wysłuchamy wiersza A. Widzowskiej "Czas na wędrówkę",
- dowiemy się z jakimi państwami sąsiaduje Polska,
- poznamy flagi państw sąsiadujących z Polską,
- dowiemy się co oznacza słowo "podróżować",
- poznamy bliżej wybrane kraje i ich zwyczaje,
- zapoznamy się z globusem,
- poznamy zabytki danych państw,
- poznamy potrawy krajów Europy i świata,
- wspólnie ułożymy mapę myśli,
- obejrzymy książki przyrodnicze,
- określimy jakie miejsca są warte zobaczenia w Europie i na świecie,
- wykonamy pracę plastyczną.