Tematyka i działania w grudniu
I. Odwiedziny Mikołaja
- wysłuchamy opowiadania B. Szelągowskiej pt. „Niezwykła wizyta”,
- wzbogacimy swoje słownictwo,
- wykonamy pracę plastyczną z użyciem węgla,
- rozwiążemy zagadkę o Mikołaju,
- dowiemy się jak obchodzone są mikołajki,
- nauczymy się piosenki „Dzyń, dzyń, dzyń”,
- wykonamy pracę plastyczną „List do Świętego Mikołaja”,
- będziemy przeliczać i dodawać na konkretach w zakresie 4,
- weźmiemy udział w dyskusji na temat „Jak pomóc innym?”.
II. Zima coraz bliżej
- wysłuchamy opowiadania B. Szelągowskiej „Pieluszkowe śnieżki i przedszkolak” i opowiadania W. Kowalskiej „Wielka ucieczka dinozaura”,
- wykonamy eksperyment z użyciem granulek z wypełnienia pieluszek jednorazowych,
- poznamy oznaki zimy,
- wykonamy zimową pracę plastyczną,
- określimy wielkość, używając określeń: duży, większy, największy, mały, mniejszy, najmniejszy,
- rozpoznamy i nazwiemy podstawowe emocje: radość,
- nauczymy się piosenki „Wesoła choinka”,
- zbadamy właściwości śniegu.
III. Magia Świąt
- wysłuchamy opowiadania E. Stadmuller „Wigilijny gość”,
- dowiemy się, jak przygotować się do Świąt Bożego Narodzenia,
- poznamy tradycje świąteczne, świąteczne potraw
- nauczymy się i zaśpiewamy kolędę „Pójdźmy wszyscy do stajenki”,
- rozwiniemy umiejętność przeliczania,
- dowiemy się, czym jest szopka,
- udekorujemy przedszkolną choinkę,
- rozwiniemy umiejętność wypowiadania się,
- wykonamy pracę plastyczną „Wigilijny dzień”,
- rozwiążemy zagadki,
- obejrzymy kartki bożonarodzeniowe.
IV. Nadchodzi nowy rok
- wysłuchamy opowiadania M. Krzemińskiej ”Nowy rok” oraz wiersza M. Konopnickiej „Poranek”,
- nauczymy się piosenki „Czas przez cały czas”,
- poznamy funkcję zegara,
- zapoznamy się z wybranymi zwyczajami związanymi z żegnaniem starego roku i witaniem nowego,
- zapoznamy się z nazwami dni tygodnia,
- poznamy czynności wykonywane w dzień i w nocy,
- wykonamy pracę plastyczną „ Fajerwerki’,
- będziemy rozwijać umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
- będziemy rozwijać motorykę dużą i małą.