Tematyka i działania w grudniu
I. Odwiedziny Mikołaja
- określimy swój nastrój,
- wykonamy czapkę Mikołaja
- zapoznamy się z powiedzeniem „Kłamstwo ma krótkie nogi”,
- wysłuchamy opowiadania A. Widzowskiej „Prawda, czy kłamstwo?”,
- poznamy literę l i L w toku zabawy,
- poznamy literę l i L, małą i wielką, drukowana i pisaną,
- wysłuchamy i zaśpiewamy piosenkę „Piernikowa piosenka”,
- zapoznamy się z tradycjami mikołajkowymi w wybranych krajach,
- będziemy rozwijać umiejętność klasyfikowania i przeliczania,
- zapoznamy się ze znakami matematycznymi: =, <,>,
- porównamy liczebność zbiorów,
- dowiemy się, kim jest wolontariusz,
- wykonamy pracę plastyczną,
- weźmiemy udział w warsztatach bożonarodzeniowych.
II. Zima jest coraz bliżej.
- wysłuchamy wiersza A. Banaś „Zima biała” i opowiadania W. Kowalskiej i M. Ciechomskiego „Nietrafiony prezent Zoi” lub „Idealny prezent urodzinowy”,
- poznamy literę y, Y w toku zabawy,
- poznamy literę y i Y: mała i wielką, drukowaną i pisana,- wymienimy oznaki zimy,
- wysłuchamy i zaśpiewamy piosenkę „Zima”,
- poznamy liczbę 0,
- wykonamy eksperyment ze śniegiem,
- stworzymy obraz na śniegu,
- dowiemy się w jaki sposób czerpać radość,
- wykonamy prace plastyczne „Bałwanki” oraz „Biała zima”.
III. Magia świąt.
- wysłuchamy opowiadania A. Widzowskiej „Święta w Wenezueli” praz wiersza J. Koczanowskiej „Wigilia”,
- dowiemy się o przygotowaniach do świąt Bożego Narodzenia,
- poznamy literę r, R w toku zabawy,
- poznamy literę r, R: małą i wielką, drukowana i pisaną,
- wysłuchamy i zaśpiewamy piosenkę „Choineczka aż do nieba”,
- zaprojektujemy kartki świąteczne,
- odkryjemy zapis cyfrowy liczby 7,
- poznamy potrawy spożywane w święta Bożego Narodzenia,
- wspólnie ubierzemy choinkę,
- zapoznamy się z tradycjami świątecznymi w wybranych krajach,
- wykonamy pracę plastyczną „Wigilijny dzień”,
- wystąpimy podczas spotkania bożonarodzeniowego.
IV. Zabawki
- wysłuchamy opowiadania A. Widzowskiej „Kapsuła czasu”,
- wysłuchamy i nauczymy się piosenki „Moje zabawki”,
- będziemy odczytywać globalnie wyrazy,
- dowiemy się, jakimi zabawkami bawiono się kiedyś,
- utrwalimy wiedze na temat szanowania rzeczy- cudzych i swoich,
- będziemy przeliczać elementy w dostępnym dla siebie zakresie,
- ułożymy puzzle przedstawiające znane misie,
- wcielimy się w rolę aktora,
- wzbogacimy zasób słownictwa,
- wykonamy pracę plastyczną.