Tematyka i działania w listopadzie
I. Moja rodzina i mój dom
- wysłuchamy opowiadania B. Szelągowskiej "Nasze ulubione miejsca" i "Wizyta w bibliotece",
- udamy się do biblioteki na zajęcia biblioteczne,
- będziemy opisywać członków swoich rodzin,
- poznamy literę "I": małą, wielką, drukowaną i pisaną,
- weźmiemy udział w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
- poznamy figurę geomertyczną: trójkąt,
- nauczymy się piosenki,
- będziemy rozwjać słuch fonematyczny,
- dowiemy się jakie warunki są potrzebne dla rozwoju zwierząt,
- wykonamy pracę plastyczną,
- poznamy właściwości magnesu,
- rozwiążemy zagadki pantomimiczne.
II.Co powinienem wiedzieć o Polsce?
- poznamy polskie legendy,
- zaśpiewamy Hymn Polski,
- poznamy znaczenie słowa "niepodległość",
- wystąpimy przed przedszkolakami i zaproszonymi gośćmi z okazji Święta Niepodległości,
- nauczymy się piosenki "Bo ja jestem Polak mały",
- poznamy miejsca charakterystyczne dla Polski,
- będziemy nazywać potrawy regionalne,
- wymienimy symbole narodowe,
- poznamy literę "T" - małą, wielką, drukowaną i pisaną,
- odkryjemy zapis cyfrowy cyfry "5",
- będziemy przeliczać na konkretach.
III. Moje prawa i obowiązki
- będziemy uczestniczyli w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
- wysłuchamy wiersza A. Widzowskiej "Prawa i obowiązki",
- dowiemy się jakie są nasze prawa,
- określimy jakie są nasze obowiązki,
- poznamy literę "D": małą, wielką, drukowaną i pisaną,
- odkryjemy zapis cyfry "0",
- utrwalimy nazwy figur geometrycznych,
- nauczymy się piosenki,
- wykonamy pracę plastyczną,
- będziemy rozmawiać na temat praw i obowiązków przedszkolaka,
- weźmiemy udział w zabawach badawczych i eksperymentach,
- będziemy rozrózniać i nazywać emocje,
- będziemy nazywać kierunki w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół.
IV. Moje zdrowie i bezpieczeństwo
- wysłuchamy opowiadania S. Karaszewskiego "Jazda bez trzymanki",
- przypomnimy sobie numery telefonów alarmowych,
- poznamy literę "K": małą, wielką, drukowaną, pisaną,
- odkryjemy zapis cyfry "6",
- będziemy przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie,
- będziemy tworzyć zbiory,
- wymienimy zachowania zagrażające bezpieczeństwu i zdrowiu,
- wyjaśnimy na czym polega zdrowy styl życia,
- poznamy zawód "trenera",
- dowiemy się, co to jest piramida zdrowego żywienia,
- wykonamy pracę plastyczną,
- wyjaśnimy znaczenie powiedzeń związanych ze zdrowiem i czystością,
- będziemy nazywać przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej,
- będziemy określać kierunki,
- będziemy świętować Dzień Misia,
- weźmiemy udział w zabawach andrzejkowych.
