Tematyka i działania w listopadzie
I. A deszcz pada i pada…
- wysłuchamy opowiadania B. Szelągowskiej „Jesienna burza”,
- będziemy obserwować pogodę,
- będziemy klasyfikować wg. warunku, wielkości lub koloru,
- nauczymy się piosenki „Idzie kotek po kałużach”,
- będziemy rozwiązywać zagadki słuchowe,
- odwzorujemy rytm,
- weźmiemy udział w zabawach logopedycznych,
- porównamy liczebność zbiorów,
- ustalimy równoliczność zbiorów poprzez łączenie elementów w pary,
- wykonamy pracę plastyczną „Jesienna pogoda”.
II. Co powinienem wiedzieć o Polsce
- wysłuchamy opowiadania B. Szelągowskiej „O dzielnym krawczyku i okrutnym Bazyliszku”,
- poznamy postać Bazyliszka z legendy,
- nauczymy się piosenki „Bo ja jestem Polak mały”,
- zapoznamy się z potrawami regionalnymi,
- wykonamy gzik – wielkopolską potrawę regionalną,
- będziemy rozwijać umiejętność przeliczania,
- zapoznamy się z wyglądem wybranych strojów regionalnych,
- poznamy symbole narodowe,
- wysłuchamy Mazurka Dąbrowskiego,
- dowiemy się jak należy zachowywać się w trakcie wykonywania lub odtwarzania hymnu,
- weźmiemy udział w uroczystościach związanych z Narodowym Świętem Niepodległości.
III. Zdrowie naszym skarbem
- wysłuchamy wiersza A. Widzowskiej „Na zdrowie!”,
- wysłuchamy zagadek M. Marzec,
- będziemy klasyfikować produkty ze względu na kryterium: zdrowe – niezdrowe,
- utrwalimy wiedzę na temat roli ruchu w życiu człowieka,
- utrwalimy określenia: krótki, długi, najdłuższy,
- określimy, ile to jest: o jeden więcej,
- utrwalimy wiedzę na temat piramidy zdrowia,
- wykonamy piramidę zdrowia,
- poznamy zalety zdrowego odżywiania,
- wykonamy zdrowe przekąski,
- utrwalimy informacje na temat tego, co znajduje się w przychodni,
- utrwalimy wiedzę na temat praw i obowiązków dziecka,
- wykonamy pracę plastyczną „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka”.
IV. Co ułatwia prace w domu?
- wysłuchamy wiersza A. Widzowskiej „Elektryczni pomocnicy”,
- wykonamy pracę plastyczną „Urządzenia przyszłości”,
- dowiemy się, jakie urządzenia elektryczne były dawniej, a jakie mamy współcześnie,
- będziemy segregowali urządzenia ze względu na kolor,
- poznamy domowe obowiązki,
- przygotujemy tosty z użyciem tostera,
- będziemy tworzyć konstrukcje z klocków,
- nauczymy się krótkiej rymowanki o sprzętach.