Tematyka i działania w październiku
Idzie jesień… przez ogród i sad
rozwijanie mowy,
wzbogacenie wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt,
rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: O,o,
rozwijanie słuchu fonematycznego,
odkrywanie zapisów cyfrowych liczb 1 i 2,
rozwijanie umiejętności liczenia,
rozwijanie świadomości własnego ciała,
rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, węchowej, smakowej i dotykowej,
rozwijanie sprawności manualnej,
rozwijanie właściwych nawyków żywieniowych,
rozwijanie wyobraźni i kreatywności,
rozwijanie myślenia logicznego.
Idzie jesień… do zwierząt
rozwijanie mowy,
zdobywanie wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią,
rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: A,a,
rozwijanie słuchu fonematycznego
odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3,
rozwijanie umiejętności liczenia,
rozwijanie sprawności fizycznej,
rozwijanie świadomości własnego ciała.
umiejętności wokalnych,
rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
kształtowanie zdolności uważnej obserwacji i umiejętności wyciągania wniosków dotyczących zaobserwowanych zjawisk.
nazywanie symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu.
Skąd mamy te produkty?
poznawanie pracy osób wykonujących wybrane zawody: hutnik, rolnik, mleczarz
rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: M, m,
zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem,
utrwalanie nazw liczebników porządkowych,
rozwijanie zdolności prawidłowej reakcji na ustalone sygnały,
zapoznanie z różnymi rodzajami ziarna, pieczywa oraz z etapami produkcji chleba (w piekarni),
rozwijanie rozumowania przyczynowo-skutkowego,
poznawanie etapów otrzymywania papieru,
doskonalenie umiejętności myślenia logicznego,
wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych
Idzie jesień… z deszczem
utrwalanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek i grup spółgłoskowych,
rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter: E,e.
odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4,
wyrabianie swobody ruchów podczas zabawy z wykorzystaniem rekwizytu,
rozwijanie umiejętności układania rymów,
rozwijanie umiejętności opisywania cech charakterystycznych,
rozwijanie zainteresowań otaczającą przyrodą,
uświadamianie wpływu wiatru na życie człowieka.
doskonalenie umiejętności myślenia logicznego,
rozwijanie orientacji na płaszczyźnie.