Tematyka i działania w styczniu
I. Tak mija nam czas
- wysłuchamy opowiadania B. Szelągowskiej "Zegary i upływający czas” oraz wiersza J. Minkiewicza ”Zegarmistrz”,
- dowiemy się czym można mierzyć czas,
- poznamy pory roku,
- wysłuchamy piosenki „Cztery pory roku”,
- poznamy zawód zegarmistrza,
- wykonamy pracę plastyczną ”Zegary”,
- dowiemy się czym jest kalendarz i do czego służy,
- rozwiążemy zagadki o porach roku,
- będziemy obserwować porę roku – zimę.
II. Zwierzęta zimą
- wysłuchamy opowiadania E. Stadtmuller ”Ptasia stołówka” oraz opowiadania W. Kowalskiej i M. Cichomskiego „Przerwana zabawa Rysia i Diego”,
- dowiemy się w jaki sposób oraz czym dokarmiać ptaki,
- wysłuchamy i nauczymy się piosenki „Dokarmiamy ptaki”,
- będziemy przeliczać w zakresie 4,
- zapoznamy się z pracą leśniczego,
- wykonamy pracę plastyczną „Las zimą”,
- wykonamy ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
III. Kim są rodzice moich rodziców?
- wysłuchamy opowiadania B. Szelągowskiej „Trema przed występem”,
- wysłuchamy rymowanek M. Marzec,
- wykonamy pracę plastyczną „Prezent dla babci i dziadka”,
- będziemy kształtować uczucie przywiązania do osób starszych i szacunku dla nich,
- będziemy wypowiadać się na temat swoich dziadków,
- dowiemy się jakie prezenty sprawiają największą radość,
- utrwalimy przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie,
- zorganizujemy uroczystość z okazji „Dnia Babci i Dziadka” z udziałem naszych dziadków.
IV. Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
- będziemy nazywać swoje wymarzone zawody,
- wysłuchamy wiersza B. Szelągowskiej „Kim są rodzice?”
- wykonamy pracę plastyczną: „A w przyszłości będę…”
- dowiemy się, jakie zawody wykonują nasi bliscy,
- dowiemy się na czym polega praca w różnych zawodach,
- będziemy poznawać akcesoria i przyrządy potrzebne do pracy w różnych zwodach,
- będziemy poznawać dawne zawody i współczesne,
- będziemy rozwijać percepcję słuchową i wzrokową,
- wysłuchamy piosenki „Kim będę w przyszłości?”,
- narysujemy swój wymarzony zawód.