Tematyka i działania we wrześniu
I. To jestem ja
- weźmiemy udział w zabawach integracyjnych z chustą animacyjną,
- wysłuchamy opowiadań B. Szelągowskiej „Bajkowe Biuro Rozwiązywania Problemów” oraz „Wakacyjne wspomnienia”,
- opowiemy, jak spędziliśmy wakacje,
- podzielimy wyrazy na sylaby,
- będziemy opisywać swój wygląd i wygląd kolegów i koleżanek,
- wypowiemy się na temat swoich ulubionych zwierząt, owoców, zabawek, pojazdów,
- będziemy nazywać i wskazywać części ciała człowieka,
- poznamy narządy zmysłów i ich rolę w życiu człowieka,
- będziemy nazywać emocje,
- namalujemy miejsca, w których spędziliśmy wakacje,
- będziemy bawić się przy muzyce,
- rozwiążemy zagadki logiczne.
II. Moja grupa
- wysłuchamy wierszy B. Szelągowskiej „Zasady przedszkolaka” oraz B. Formy „Baw się razem z nami”,
- ułożymy zasady do kodeksu przedszkolaka,
- poznamy znaczenie zwrotów grzecznościowych,
- będziemy określać położenie przedmiotów w przestrzeni,
- poznamy obowiązki dyżurnego,
- poznamy pojęcie „głoska”,
- będziemy określać głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie,
- będziemy dzielić słowa na sylaby,
- będziemy wyszukiwać pary obrazków,
- wykonamy pracę plastyczną,
- weźmiemy udział w „Narodowym czytaniu”,
- będziemy bawić się przy muzyce,
- będziemy obchodzić Dzień Kropki.
III. Moja droga do przedszkola
- będziemy świętować Dzień Przedszkolaka,
- pojedziemy na wycieczkę do Radia Łódź,
- wysłuchamy opowiadania B. Szelągowskiej „Michalina i bezpieczeństwo na drodze”,
- nauczymy się prawidłowego przechodzenia przez jezdnię,
- wybierzemy się na spacer na skrzyżowanie,
- będziemy obserwować ruch uliczny,
- poznamy znaki drogowe i ich rodzaje,
- poznamy konieczność znajomości nazwiska i adresu zamieszkania,
- poznamy figurę geometryczną – koło,
- utrwalimy znajomośc numerów telefonów alarmowych,
- poznamy pojazdy uprzywilejowane i rolę, jaką pełnią w niesieniu pomocy innym,
- będziemy rozróżniać stronę prawą i stronę lewą,
- dokonamy analizy sylabowej i głoskowej nazw obrazków,
- wykonamy pracę plastyczną.
IV. Idzie jesień… przez las, park
- wysłuchamy wierszy A. Widzowskiej „Rewia mody” i B. Formy „Witamy Panią Jesień”,
- będziemy obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią,
- wybierzemy się na spacer do parku,
- zaaranżujemy jesienny kącik w naszej Sali,
- będziemy nazywać gatunki drzew, rozpoznawać je po liściach i owocach,
- poznamy grzyby jadalne i niejadalne,
- wykorzystamy materiał przyrodniczy do zabaw,
- nauczymy się piosenki,
- będziemy tworzyć zdrobnienia i rymy,
- poznamy figurę geometryczną – kwadrat,
- będziemy uczestniczyć w zabawach badawczych,
- dokonamy syntezy głoskowej,
- wykonamy pracę plastyczną,
- będziemy tworzyć schematy wyrazów trzygłoskowych i czterogłoskowych.