TEMATYKA MAJ
I.
TEMAT: POLSKA MOJA OJCZYZNA.
- rozbudzanie zainteresowań najbliższą okolicą
- wysłuchanie opowiadania A Widzowskiej "STOLICA"
- wysłuchanie wiersza Z .Dmitrocy "LEGENDA O ZAŁOZENIU GNIEZNA"
- zapoznanie z wyglądem polskich symboli narodowych
- dowiedzą się, jakie miasto jest stolicą Polski oraz poznają jej symbol i legendę
- dowiedzą się ,jak brzmi hymn państwowy i w jakich sytuacjach jest śpiewany
- rozwijanie zainteresowań Europą, dowiedzą się jak wygląda flaga Unii Europejskiej
II. DBAMY O PRZYRODĘ
- wzbogacanie wiedzy na temat dbania o naszą planetę – Ziemię,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- budowanie pozytywnych relacji grupowych,
- nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;
- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.
- próby określania swoich stanów emocjonalnych;
- kształtowanie nawyków ekologicznych,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie postawy badawczej,
- wzbogacenie słownika dziecięcego o nowe pojęcia.
III.
TEMAT: W ŚWIECIE ZWIERZĄT
- dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują sawannę i co to jest sawanna
- wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej "SAWANNA"
- będą dzielić wyrazy na sylaby
- będą układać rytmy
- będą doskonalić dodawanie i odejmowanie
- dowiedzą się, jakie zwierzęta zamieszkują morza i oceany
- wykonają pracę plastyczną ; "Kolorowe zwierzęta"
IV.
TEMAT:CO W TRAWIE PISZCZY
- wysłuchają opowiadania A .Widzowskiej "ŁĄKA"
- wysłuchają rymowanki, rozwiążą zagadki
- rozwijanie mowy,
- określanie znaczenia barw ochronnych w życiu zwierząt,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- budowanie pozytywnych relacji grupowych.
- poznawanie nazw zwierząt i kwiatów spotykanych na łące,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności zgodnego działania podczas wspólnej zabawy,
- rozwijanie poczucia rytmu,
PIOSENKA:
" MOTYLEK"
I
Motylek, motylek fruwa nad łąką,
przez chwilę rozmawia z piękną biedronką.
Ref.: Wietrzyk wesoło piosenkę gra:
tralalala, tralalala.
II
Na skrzydłach motyla mienią się wzory
do tańca zaprasza mrówki i pszczoły..
III
Motylek, motylek na listku siada,
kołysze się bo to świetna zabawa.