Tematyka na czerwiec
- Tydzień: Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
Dziecko:
- Rozstaje się z rodzicami bez lęku.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych: zabawie orientacyjno-porządkowej.
- Zna umowy i zasady regulujące współżycie w grupie i je przestrzega.
- Przestrzega zasad obowiązujących podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym i podczas spacerów.
- Współdziała podczas zabawy plastycznej Nasze kwiaty.
- Uczestniczy w zabawach integracyjnych.
- Określa, w jakie zabawy bawi się samo, a w jakie z rówieśnikami.
- Wymienia przykłady zachowania świadczące o istnieniu przyjaźni między dziećmi.
2. Tydzień: Lato, lato, lato czeka.
Dziecko:
- Zna umowy i zasady regulujące współżycie w grupie.
- Podejmuje próby wypowiadania się na określony temat.
- Wie, po czym można poznać, że nachodzi lato.
- Podaje skojarzenia do słowa lato.
- Wzbogaca swoje słownictwo o nazwy kwiatów: rumianek, mak, chaber, jaskier.
- Segreguje zdjęcia kwiatów ze względu na rodzaj; określa ich liczebność.
- Próbuje wczuć się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia.
3. Tydzień: Wkrótce wakacje.
Dziecko:
- Samodzielnie spożywa posiłki – prawidłowo posługuje się łyżką, widelcem.
- Samodzielnie korzysta z toalety.
- Dzieli się zabawkami z innymi dziećmi.
- Odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu, zdjęć, obrazków.
- Zna wybrane środki transportu.
- Słucha nagrania z odgłosami środków transportu – rozpoznaje je i wymienia nazwę pojazdu.
- Koloruje ramkę obrazka przedstawiającego właściwe zachowanie.
4. Tydzień: Zwiedzamy świat.
Dziecko:
- Przełamuje nieśmiałość w kontaktach z innymi osobami.
- Rozstaje się bez lęku z rodzicami.
- Podaje skojarzenia ze słowem podróżowanie.
- Wymienia nazwy wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego.
- Słucha nazw państw sąsiadujących z Polską.
- Określa, co wspólnego mają ze sobą flaga Polski
i flagi państw sąsiadujących. - Ogląda zdjęcia wybranych zabytkach w Europie i na świecie; słucha ciekawostek o nich.