Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tematyka na luty

Tematyka na luty

  1. Za zimową szybą – kontynuowanie zagadnień ze stycznia.

     2, 3 Karnawał

Dziecko:

– wykonuje czynności precyzyjne I.2

– wiąże kokardy I.2

– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych, chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych I.5

– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych, rzuca do celu I.5

– chętnie uczestniczy w zabawie przy muzyce I.5

– wykonuje ćwiczenia oddechowe I.5, I.9

– za pomocą ruchów prezentuje wskazaną postać, zwierzę, rzecz I.5, IV.1

– poznaje właściwości powietrza podczas zabaw z piórkiem i z balonem I.5, IV.18

– usprawnia motorykę małą, wycina nożyczkami po linii prostej i po łuku I.7

– składa kartkę papieru w wachlarz według instrukcji nauczyciela I.7, III.8

– doskonali koordynację wzrokowo-ruchową I.9

– doskonali wymowę poprzez ćwiczenia ortofoniczne I.9, IV.6

– rozpoznaje i nazywa emocje II.1

– przedstawia emocje za pomocą rysunku II.4

– odczuwa swoją przynależność do rodziny, narodu, grupy przedszkolnej III.2

– czerpie radość podczas wspólnych zabaw i zadań III.5

– respektuje zasady zabawy w grupie III.5

– radzi sobie w sytuacjach współpracy i współzawodnictwa III.5, II.3

– nazywa wartości związane z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi III.6

– obdarza uwagą rówieśników i osoby dorosłe III.8

– uważnie słucha opowiadania III.8

– przestrzega zasad bezpieczeństwa w zabawie III.8

– wzbogaca zasób słownictwa, prowadzi dialog, poprawnie formułuje wypowiedzi, posługując się czasem przyszłym IV.2

‒ dzieli wyrazy na sylaby wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów, dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów IV.2

– wie, co to jest karnawał, wypowiada się na temat zwyczajów związanych z karnawałem, poznaje tradycje karnawałowe innych krajów IV.2

– bierze udział w zabawach badawczych, dzieli się swoimi spostrzeżeniami IV.2, IV.11

– odróżnia fikcję od rzeczywistości IV.3

‒ interesuje się czytaniem, zna litery „b”, „B”, czyta krótkie teksty wyrazowo-obrazkowe, dobiera podpisy do obrazków na podstawie przeczytanego tekstu IV.4

– odpowiada na pytania do tekstu IV.5

– układa i rozwiązuje zagadki IV.5

– reaguje na zmiany dynamiczne i zmiany wysokości dźwięku IV.7

– rozwija poczucie rytmu i pulsu, eksperymentuje rytmem i ruchem IV.7

– wyzwala twórczą aktywność ruchową IV.7

– śpiewa piosenkę IV.7

– ozdabia wachlarz według własnego pomysłu IV.8

‒ wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne IV.8

– określa kierunki na kartce IV.8

– uzupełnia ilustracje według wskazanego kryterium IV.8

– odtwarza obrazek z pamięci IV.8, IV.9

– odczytuje i stosuje kod, rozwija myślenie skojarzeniowe IV.9

– nadaje znaczenie przedmiotom z otoczenia IV.9

– myśli logicznie, łączy postać z jej atrybutem IV.9, IV.12

– wyjaśnia znaczenie powiedzenia „Nie szata zdobi człowieka” IV.10

– wyraża ekspresję twórczą podczas ozdabiania sali, zagospodarowuje przestrzeń IV.11

– wykonuje zabawkę sensoryczną, gniotka IV.11

– określa i porównuje wielkości przedmiotów IV.11

– rozróżnia podstawowe figury geometryczne IV.12

– klasyfikuje przedmioty według: wielkości, kształtu, koloru IV.12

– układa rytmy wg instrukcji, odczytuje i kontynuuje rytm IV.12

– dokonuje pomiaru odległości, wykorzystując ślady stóp na śniegu IV.13

– porównuje długości przedmiotów IV.13

– dostrzega symetrię w wycinanych wzorach IV.14

– przelicza w kolejności rosnącej i malejącej, odejmuje z wykorzystaniem liczmanów IV.15

– rozpoznaje i nazywa cyfrę „0”, rozumie pojęcie zbioru pustego IV.15

– przelicza i porównuje liczebności zbiorów, tworzy zbiory o wskazanej liczbie elementów IV.15

– zna i stosuje znaki „–”, „+”, posługuje się liczebnikami porządkowymi IV.15

– posługuje się pojęciami z zakresu przyrody, tj. powietrze, wiatr i dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, tj. śnieg, lód, woda IV.18

– obserwuje i opisuje zjawiska przyrodnicze charakterystyczne dla zimy, obserwuje płatki śniegu IV.18

– ogląda globus, posługuje się nazwami państw IV.18, IV.19

– podejmuje aktywność badawczą IV.19

– ogląda książki, czasopisma, filmy, korzysta z multimediów IV.19
          4. Polarna wyprawa

Dziecko:

– przygotowuje i spożywa zdrową przekąskę I.3, I.7

– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych, zabawach ruchowych I.5

– pokonuje tor przeszkód, ustawia się w szeregu, poprawnie reaguje na sygnał słowny I.5

– chętnie bierze udział w ćwiczeniach gimnastycznych, wykonuje ćwiczenia ruchowe w parze, utrzymuje równowagę podczas ćwiczeń I.5

– rozwija zmysł równowagi I.5, I.8

– konstruuje wędkę z patyka i sznurka I.6

– sprawnie odrysowuje obrazek przez kalkę I.6

– prezentuje właściwy chwyt pisarski podczas ćwiczeń graficznych I.7

– sprawnie wykonuje ćwiczenia manualne, usprawniające motorykę małą, sprawnie wycina wzory z papieru I.7

– kształtuje prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych I.8

– doskonali percepcję wzrokową I.9

– układa puzzle, dobiera obrazek do usłyszanej wypowiedzi I.9, IV.6

– czerpie przyjemność ze wspólnej zabawy, odczuwa przynależność do grupy II.6, III.2

– współdziała z dziećmi w zabawie III.5

– ustala i respektuje zasady zabawy w kąciku III.5

– współtworzy plansze tematyczne III.5, IV.1

– uważnie słucha nauczyciela, reaguje na sygnał nauczyciela w umówiony sposób, reaguje na polecenia słowne III.8

– wyzwala twórczą aktywność ruchową, przedstawia ruchem treść opowieści, bierze udział w improwizacjach ruchowych IV.1

– w sposób kreatywny wypowiada się w formach plastycznych IV.1

– wyraża swoje rozumienie zjawiska zorzy polarnej poprzez rysunek (impresję plastyczną) IV.1

– wykleja kontury materiałem o różnych cechach (kolor, faktura) IV.1, IV.11

– wie, jak powinien wyglądać ekwipunek podróżnika – polarnika IV.2

– dzieli wyrazy na sylaby, wysłuchuje głoski w nagłosie, dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów IV.2

– wypowiada się na podstawie obrazka, filmu, opowiadania nauczyciela IV.2

– dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat zjawiska zorzy polarnej IV.2

‒ interesuje się czytaniem, zna litery „n”, „N”, czyta krótkie teksty, odczytuje sylaby z poznanych liter IV. 4

 – rozpoznaje przedmioty dotykiem IV.5

– z uwagą i skupieniem słucha czytanego tekstu, odpowiada na pytania do tekstu IV.5

– reaguje ruchem na zmiany w budowie utworu, porusza się zgodnie z jego metrum, rozwija poczucie rytmu i pulsu IV.7

– wykonuje rytmiczny pląs z melorecytacją IV.7

– chętnie uczestniczy w zabawach teatralnych IV.7

– wykazuje aktywność poznawczą IV.9

– posługuje się znakami matematycznymi: <, >, = IV.9, IV.15

– dekoduje obrazek IV.11

– współtworzy kącik polarny IV.11

– kreatywnie wykorzystuje folię bąbelkową w zabawie IV.11

– rozpoznaje i nazywa podstawowe figury geometryczne, tworzy z nich kompozycje i nadaje im znaczenie IV.12

– klasyfikuje przedmioty według: wielkości, kształtu, koloru IV.12

– „rysuje w powietrzu” wskazane kształty IV.12

– szereguje przedmioty według długości, grubości i wielkości IV.12

– dostrzega zjawisko symetrii IV.12, IV.14

– porównuje długości przedmiotów IV.13

– zna zasadę działania termometru IV.13

– określa położenie przedmiotów w stosunku do innego przedmiotu IV.14

– odróżnia strony lewą od prawej IV.14

– sprawnie dodaje i odejmuje na konkretach, układa i rozwiązuje zadania tekstowe, układa działania dodawania i odejmowania IV.15

– używa liczebników porządkowych, przelicza elementy zbioru, poprawnie określa i porównuje liczebności zbiorów IV.15

– rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 0 do 8 IV.15

– rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące w Arktyce i na Antarktydzie IV.18

– wie, że śnieg topi się w temperaturze pokojowej IV.18

– wie, że sól może przyśpieszyć topnienie śniegu IV.18

– posługuje się pojęciami dotyczącymi życia ludzi mieszkających na obszarach polarnych IV.18

– ma podstawową wiedzę na temat niedźwiedzi, rozróżnia niedźwiedzie: polarnego i brunatnego, opowiada o nich IV.18

– wie, że na biegunach Ziemi dzień i noc trwają po pół roku IV.18

– posługuje się pojęciami dotyczącymi życia pingwinów IV.18

– posługuje się pojęciami dotyczącymi temperatury IV.18

– wymienia przedmioty, które przyciąga magnes IV.18

– wymienia nazwy głównych kierunków geograficznych IV.18

– z zainteresowaniem bierze udział w zabawach badawczych IV.18, IV.19

– wie, jak wygląda i działa kompas IV.18, IV.19

– ogląda zdjęcia, filmy przyrodnicze, prezentacje multimedialne IV.19

  1. Na wiślanym szlaku.

Dziecko:

– spożywa posiłki, nakrywa do stołu i sprząta po posiłku I.3

– współuczestniczy w pieczeniu pierników I.3, III.5

– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych, w zabawie ruchowej i w zabawie skocznej w Sali i na świeżym powietrzu I.5

– współdziała i współzawodniczy w grach zespołowych I.5

– reaguje na sygnał podczas wykonywania ćwiczeń I.5

– współdziała z dziećmi w zabawach z chustą animacyjną I.5

– bierze udział w zabawach konstrukcyjnych, wycina, skleja papier I.6

– łączy kartki za pomocą wstążki I.6

– tworzy konstrukcję z materiału naturalnego I.6

– kształtuje prawidłową postawę podczas ćwiczeń gimnastycznych I.8

– przedstawia emocje mimiką II.4

– panuje nad nieprzyjemną emocją, np. podczas czekania na swoją kolej w zabawie lub w przypadku przegranej II.8

– używa zwrotów grzecznościowych podczas zabawy tematycznej w zakupy oraz

 podczas posiłków III.4

– respektuje zasady zabawy, pracuje w grupie, współdziała w parze III.5

– prawidłowo reaguje na umówiony sygnał nauczyciela III.8

– wyraża swoje rozumienie świata za pomocą konstrukcji z materiału naturalnego IV.1

– wycina i wykleja według instrukcji nauczyciela, w sposób kreatywny wypowiada się
w formach plastycznych IV.1 

– naśladuje ruchy drugiej osoby IV.1, I.5

– improwizuje ruchem intencjonalnym i tańcem do muzyki IV.1, IV.7

– współtworzy kolaż, eksperymentuje graficznie IV.1, IV.8

– tworzy karty o Krakowie i Warszawie do albumu IV.1, IV.8, IV.10

– nadaje swoim czynnościom i wytworom znaczenie, wyciąga wnioski IV.2, IV.6

– wie, do czego może być wykorzystywany bursztyn IV.2, IV.19

– z uwagą i skupieniem słucha legendy, odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywistości IV.3

– układa napis z rozsypanki literowej według wzoru, czyta krótkie teksty; dopasowuje podpisy do obrazka, czyta globalnie nazwy miast, czyta proste wyrazy i zdania IV.4

– z uwagą i skupieniem słucha wiersza, odpowiada na pytania do tekstu IV.5

– zna treść legendy o Smoku Wawelskim IV.5, IV.10, IV.2

– wypowiada się swobodnie na zadany temat IV.6

– bierze udział w burzy mózgów IV.6

– rozwija wyobraźnię muzyczną, doskonali umiejętności wokalne IV.7

– reaguje na metrum piosenki oraz na dźwięki długie i krótkie IV.7

– porusza się w rytm muzyki IV.7

– wykonuje improwizacje ruchowe do muzyki z wykorzystaniem przyboru IV.7, I.5

– zna ludowe zabawy taneczne, bierze w nich udział IV.7, IV.10

– wykonuje zadania grafomotoryczne IV.8

– wykonuje eksperymenty farbą i plasteliną IV.8

– kreśli koła na dużej płaszczyźnie IV.8

– określa kierunki i miejsca na kartce IV.8

– układa obrazek z elementów IV.9

– zna postaci z wybranych legend polskich, łączy postać z jej atrybutem IV.9, IV.10

– rozpoznaje na zdjęciach miejsca charakterystyczne dla Warszawy, Torunia, Gdańska IV.9, IV.10

– wie, w jaki sposób na mapie zaznacza się morza, góry, rzeki i miasta IV.9, IV.18

– wskazuje na mapie Polski Morze Bałtyckie, Wisłę, wybrane miasta IV.9, IV.18

– nazywa i rozpoznaje wybrane symbole związane z regionami Polski IV.10

– zna treść legendy o Złotej Kaczce IV.10

– zna miejscowości w Polsce, w których są latarnie morskie IV.10

– współtworzy kącik tematyczny IV.11

– współtworzy planszę tematyczną, nadaje znaczenie umieszczonym na niej elementom IV.11

– zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom, porównuje przedmioty w swoim otoczeniu ze względu na ich długość i szerokość IV.11

– porównuje przedmioty w swoim otoczeniu ze względu na ciężar IV.11

– eksperymentuje, szacuje, przewiduje, dokonuje pomiaru długości przedmiotów, wykorzystując np. stopę IV.13

– posługuje się pojęciami góra – dół, prawo – lewo, pion – poziom IV.14

– określa położenie elementów na kratkach IV.14, IV.9

– eksperymentuje z tworzeniem kolejnych liczb IV.15

– wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacji użytkowej, używa liczebników porządkowych do przodu i wspak IV.15

– dopełnia do podanej liczby, poprawnie wykonuje dodawanie liczb w zakresie 8 z wykorzystaniem liczmanów, porównuje liczby, używając znaków: <, >, = IV.15

– posługuje się monetami, odlicza podane kwoty IV.17

– wie, że Ziemia krąży wokół Słońca i wokół własnej osi IV.18

– określa cechy bursztynu IV.18

– posługuje się nazwami Słońce, Ziemia, Układ Słoneczny IV.18, IV.19

– wie, do czego służą latarnie morskie IV.18, IV.19

– wie, jak działa waga szalkowa IV.19

– wie, czym zajmuje się rybak IV.20