Tematyka na maj
- Tydzień: Puk, puk – to ja Sztuka.
Dziecko:
- Rozstaje się z rodzicami bez lęku.
- Uczestniczy w zabawach ruchowych: zabawie orientacyjno-porządkowej, wyczucia własnego ciała.
- Słucha słów dźwiękonaśladowczych, określa, co je wydaje; naśladuje te dźwięki.
- Próbuje wydobywać dźwięki z dowolnego przedmiotu.
- Stara się mówić wyraźnie powtarzając za N. zdania.
- Rozpoznaje dźwięki wydawane przez wybrane instrumenty muzyczne.
- Wykonuje taneczne ruchy zgodne z rytmem melodii.
- Nazywa wybrane instrumenty.
- Przestrzega ustalonych zasad podczas zabaw z piosenką Teatrzyk kukiełkowy.
2. Tydzień: W świecie zwierząt.
Dziecko:
- Zna umowy i zasady regulujące współżycie w grupie.
- Podejmuje próby wypowiadania się na określony temat.
- Odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu, zdjęć, obrazków.
- Uczestniczy w ćwiczeniach artykulacyjnych, ortofonicznych, oddechowych.
- Dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
- Rozwiązuje zagadki o zwierzętach.
- Rozpoznaje i nazywa wybrane zwierzęta żyjące w różnych środowiskach.
- Liczy w zakresie 4.
- Porównuje liczebność zbiorów; posługuje się określeniami: najmniej, najwięcej.
3. Tydzień: Co w trawie piszczy?
Dziecko:
- Samodzielnie spożywa posiłki – prawidłowo posługuje się łyżką, widelcem.
- Samodzielnie korzysta z toalety.
- Dzieli się zabawkami z innymi dziećmi.
- Przestrzega zasad obowiązujących podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym.
- Określa położenie owadów na obrazku; stosuje określenia: na, przed, za, wysoko, nisko.
- Wie, że zwierzęta dostosowują swój wygląd zewnętrzny do środowiska, w którym żyją.
- Rozwiązuje zagadki wskazując odpowiedni obrazek będący rozwiązaniem.
- Wykleja kartkę kolorową plasteliną tworząc wiosenną łąkę.
- Rytmicznie dzieli nazwy obrazków – kwiatów łąkowych, na sylaby.
4. Tydzień: Moja mama i mój tata.
Dziecko:
- Przełamuje nieśmiałość w kontaktach z innymi osobami.
- Rozstaje się bez lęku z rodzicami.
- Wie, jaką rolę w życiu dziecka pełni mama, a jaką tata.
- Układa obrazek z czterech części i przykleja go na kartce.
- Dostrzega rytm ułożony z sylwet serc: małych i dużych, kontynuuje go.
- Liczy sylwety ciastek – od 1 do 4, pokazuje ich liczbę na palcach.
- Recytuje wiersza Romana Pisarskiego Laurka.
- Rysuje kwiaty dla mamy.
- Rysuje obrazek dla taty i maluje go farbami.
- Śpiewa piosenkę Buziaki dla mamy i taty.