Tematyka na maj
1. Puk, puk, to ja sztuka.
Dziecko:
- poznaje wygląd i brzmienie instrumentów muzycznych;
- tworzy zbiory;
- przelicza;
- rozwija zdolność słuchania uwagi podczas działania;
- wykonuje ruchy w rytm melodii piosenki;
- rozwija świadomość własnego ciała;
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych;
- prawidłowo posługuje się kredką i pędzlem;
- sprząta swoje miejsce pracy.
2. W świecie zwierząt.
Dziecko:
- słucha utwory literackie i odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu;
- rozwija logiczne myślenie poprzez rozwiązywanie zagadek słownych;
- nazywa zwierzęta zamieszkujące dżunglę;
- segreguje zwierzęta wg określonej cechy;
- używa określeń: duży, mały;
- reaguje na sygnały;
- śpiewa piosenki;
- aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych;
- przestrzega ustalonych zasad;
- wykonuje pracę plastyczna wg wzoru (malowanie, wycinanie, łączenie elementów, rysowanie
3. Co w trawie piszczy?
Dziecko:
- słucha czytanych tekstów i odpowiada na pytania dotyczące tekstu;
- rozumie znaczenie barw ochronnych w życiu zwierząt;
- rozpoznaje i nazywa kwiaty: stokrotki, maki oraz zwierzęta: motyle, pszczoły, biedronki, konika polnego;
- układa rytmy z 2 lub 3 elementów;
- dostosowuje ruch do muzyki;
- dba o prawidłową postawę ciała;
- przeskakuje obunóż
- maluje farbami.
4. Moja mama i mój tata
Dziecko:
- słucha czytanych tekstów i odpowiada na pytania dotyczące tekstu;
- rysuje kwiaty dla mamy, postać ludzką;
- kontynuuje zauważony rytm;
- ilustruje ruchem tekst piosenki;
- porusza się w rytm muzyki;
- śpiewa piosenki;
- recytuje wiersz;
- wykonuje prace plastyczną wg wzoru;
- dba o porządek na stoliku;
- sprząta po sobie miejsce pracy i zabawy;
- czerpie radość ze wspólnych zabaw;
- próbuje nazywać emocje.
Cały czas doskonalimy wypowiedzi dzieci na określony temat, samoobsługę: rozbieranie i ubieranie się, prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem. Wdrażamy do przestrzegania zasad w sali i ogrodzie.