Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

TEMATYKA STYCZEŃ.


I.
TEMAT: TAK MIJA CZAS.
•zakładanie ubrań, butów;
•korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, •rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
•korzystanie z toalety;
•spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
•uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
•budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
•uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, •bieżnych, z elementami czworakowania,
•słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
•wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
•swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
•wypowiadanie się prostymi zdaniami.
•podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
•rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
•powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
•uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
•ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
•porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.

II.
TEMAT: ZWIERZĘTA W ZIMĄ.
• wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
• uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych);
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
• powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
• nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
• uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
• określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
• liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych;
• liczenie palców, przedmiotów itp.;
• składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

III.
TEMAT:KIM SĄ RODZICE MOICH RODZICÓW.
• podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
• powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
• nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
• liczenie palców, przedmiotów itp.;
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.
• wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
• swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
• powtarzanie krótkich rymowanek;
• wypowiadanie się prostymi zdaniami.

IV.
TEMAT:FRYZJER, WETERYNARZ CZY LEKARZ?
•odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
•poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwracanie na ubiór tych osób;
•spacerowanie w pobliżu przedszkola.
•uważne słuchanie rozmówcy;
•maszerowanie w rytmie muzyki lub rytmie wystukiwanym na bębenku;
•rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami;
•wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
•słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
•nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
•uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;