TEMATYKA STYCZEŃ.
I.
TEMAT: TAK MIJA CZAS.
•zakładanie ubrań, butów;
•korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, •rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
•korzystanie z toalety;
•spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
•uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych;
•budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg);
•uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, •bieżnych, z elementami czworakowania,
•słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia;
•wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
•swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
•wypowiadanie się prostymi zdaniami.
•podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
•rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
•powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach;
•uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
•ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później);
•porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi.
II.
TEMAT: ZWIERZĘTA W ZIMĄ.
• wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów;
• uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych);
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
• powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
• nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
• uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek;
• określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko;
• liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych;
• liczenie palców, przedmiotów itp.;
• składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.
III.
TEMAT:KIM SĄ RODZICE MOICH RODZICÓW.
• podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci;
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu;
• powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem;
• nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają;
• liczenie palców, przedmiotów itp.;
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.
• wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
• swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych;
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego;
• powtarzanie krótkich rymowanek;
• wypowiadanie się prostymi zdaniami.
IV.
TEMAT:FRYZJER, WETERYNARZ CZY LEKARZ?
•odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie;
•poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwracanie na ubiór tych osób;
•spacerowanie w pobliżu przedszkola.
•uważne słuchanie rozmówcy;
•maszerowanie w rytmie muzyki lub rytmie wystukiwanym na bębenku;
•rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami;
•wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
•słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela;
•nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu;
•uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych;