Tematyka czerwiec
I. Czego dzieci potrzebują do szczęścia
(Dziecko):
• określa swój nastrój na wachlarzu emocji i uzasadnia wybór,
• aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
• wypowiada się zdaniami na określony temat,
• stosuje pojęcie rówieśnicy w codziennych sytuacjach,
• obserwuje ludzi mijanych podczas spaceru – zwraca uwagę, czy są to osoby dorosłe czy dzieci;
• przeskakuje przez skakankę,
• słucha piosenki, zaznacza klaśnięciem jej refren; wykonuje ruchy przypisane danemu instrumentowi perkusyjnemu,
• przelicza w poznanym zakresie,
• tworzy zbiory ze względu na kolor,
II. Lato, lato czeka
(Dziecko):
• powtarza wierszyk ilustrując go ruchem,
• dzieli na sylaby słowa kojarzące się z latem,
• aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
• wie, po czym można poznać, że nadeszło lato,
• rozpoznaje i nazywa owoce dojrzewające na początku lata,
• słucha wiersza, odpowiada na pytania na temat jego treści,
• bezpiecznie bawi się w ogrodzie przedszkolnym,
• zauważa, że inna osoba może potrzebować jego wsparcia; doświadcza emocji współczucia, nabywa doświadczenia związane ze współczuciem – emocją budującą relacje międzyludzkie,
III. Wkrótce wakacje
(Dziecko):
• tworzy wspólny pociąg przyjaźni,
• powtarza rymowankę ze zmiennym natężeniem głosu: cicho, szeptem, głośno, skandując,
• aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
• wypowiada się na temat opowiadania,
• wskazuje cel wakacyjnych wycieczek,
• rozpoznaje odgłosy wydawane przez wybrane pojazdy, nazywa je i wskazuje ich zdjęcia,
• liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
• naśladuje odgłosy wydawane przez różne środki transportu,
IV. Zwiedzamy świat
(Dziecko):
• poznaje flagi państw sąsiadujących z Polską; próbuje określi, czy mają coś wspólnego,
• aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
• wypowiada się na temat podróżowania,
• wie, że podróżowanie wzbogaca wiedzę i jest przyjemnością,
• naśladuje sposób poruszania się wybranego pojazdu i wydawane przez niego dźwięki,
• naśladuje ruchy piłki, lepi babki z piasku i je przelicza,
• układa z klocków pojazd, którym chciałoby podróżować, opowiada o nim,
• gra na instrumencie perkusyjnym według instrukcji N.,
• wspólnie z innymi dziećmi z małej grupy rysuje różne elementy tak, aby tworzył całość,