Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tematyka czerwiec

I. Czego dzieci potrzebują do szczęścia
(Dziecko):
• określa swój nastrój na wachlarzu emocji i uzasadnia wybór,
• aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
• wypowiada się zdaniami na określony temat,
• stosuje pojęcie rówieśnicy w codziennych sytuacjach,
• obserwuje ludzi mijanych podczas spaceru – zwraca uwagę, czy są to osoby dorosłe czy dzieci;
• przeskakuje przez skakankę,
• słucha piosenki, zaznacza klaśnięciem jej refren; wykonuje ruchy przypisane danemu instrumentowi perkusyjnemu,
• przelicza w poznanym zakresie,
• tworzy zbiory ze względu na kolor,

II. Lato, lato czeka
(Dziecko):
• powtarza wierszyk ilustrując go ruchem,
• dzieli na sylaby słowa kojarzące się z latem,
• aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
• wie, po czym można poznać, że nadeszło lato,
• rozpoznaje i nazywa owoce dojrzewające na początku lata,
• słucha wiersza, odpowiada na pytania na temat jego treści,
• bezpiecznie bawi się w ogrodzie przedszkolnym,
• zauważa, że inna osoba może potrzebować jego wsparcia; doświadcza emocji współczucia, nabywa doświadczenia związane ze współczuciem – emocją budującą relacje międzyludzkie,

III. Wkrótce wakacje
(Dziecko):
• tworzy wspólny pociąg przyjaźni,
• powtarza rymowankę ze zmiennym natężeniem głosu: cicho, szeptem, głośno, skandując,
• aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
• wypowiada się na temat opowiadania,
• wskazuje cel wakacyjnych wycieczek,
• rozpoznaje odgłosy wydawane przez wybrane pojazdy, nazywa je i wskazuje ich zdjęcia,
• liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
• naśladuje odgłosy wydawane przez różne środki transportu,

IV. Zwiedzamy świat
(Dziecko):
• poznaje flagi państw sąsiadujących z Polską; próbuje określi, czy mają coś wspólnego,
• aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych,
• wypowiada się na temat podróżowania,
• wie, że podróżowanie wzbogaca wiedzę i jest przyjemnością,
• naśladuje sposób poruszania się wybranego pojazdu i wydawane przez niego dźwięki,
• naśladuje ruchy piłki, lepi babki z piasku i je przelicza,
• układa z klocków pojazd, którym chciałoby podróżować, opowiada o nim,
• gra na instrumencie perkusyjnym według instrukcji N.,
• wspólnie z innymi dziećmi z małej grupy rysuje różne elementy tak, aby tworzył całość,