Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tematyka kwiecień

I. W domu i w zagrodzie
Dziecko:
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach porannych, w zabawach naśladowczych i skocznych I.5
– rozwija dużą motorykę I.5
– wypełnia szablon wybranym materiałem I.6, I.7, I.9
– używa chwytu pisarskiego podczas rysowania I.7
– rysuje kredkami w ograniczonej przestrzeni I.7, IV.8
– wykonuje kolaż I.7, IV.1, IV.8, IV.11
– kształtuje prawidłową postawę podczas ćwiczeń gimnastycznych I.8
– doskonali koordynację wzrokowo-ruchową I.9
– przedstawia swoje emocje i uczucia, używając charakterystycznych dla dziecka form wyrazu II.4
– radzi sobie z emocjami w sytuacji rywalizacji II.8
– dostrzega, że zwierzęta posiadają zdolność odczuwania, przejawia w stosunku do nich życzliwość i troskę II.10
– dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej II.11
– zgodnie współpracuje w zespole III.5
– czerpie radość z wykonywanych czynności i aktywności III.5
– reaguje w umówiony sposób na sygnał dźwiękowy III.5, III.8, IV.7
‒ uważnie słucha wiersza, odpowiada na pytania III.8
– obdarza uwagą partnera/partnerkę zabawy oraz nauczyciela III.8, III.9
– odgrywa scenki dramowe IV.1
– ilustruje powiedzenia za pomocą impresji plastycznych IV.1
– współtworzy mapę myśli IV.1
– tworzy zdrobnienia nazw zwierząt IV.1, IV.2
‒ naśladuje ruchem wybrane zwierzęta hodowlane IV.1, IV.18
– tworzy prezentację na temat opieki nad zwierzętami domowymi IV.1, IV.18
– opowiada o doświadczeniach z przeszłości, używa form przeszłych czasowników IV.2, IV.5, IV.6
– posługuje się wybranymi powiedzeniami związanymi ze zwierzętami IV.2, IV.6
– ćwiczy pamięć słuchową IV.2, IV.7
– prezentuje swoje doświadczenia i wiedzę na temat zwierząt domowych IV.2, IV.18
– odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywistości IV.3
– czyta wyrazy, dobiera podpisy do obrazków IV.4
– dostrzega, że czytanie (książka) może być źródłem emocji i wartości, takich jak: dobroć, życzliwość, troska IV.4, II.9, III.6
– rozwiązuje zagadki i / lub rebusy o zwierzętach IV.4, IV.5
– słucha opowiadania i odpowiada na pytania IV.5
– recytuje wyliczankę IV.5
– wypowiada się na temat obrazka, dostrzega żarty rysunkowe IV.5
– wypowiada się na temat życia na wsi IV.5
– wypowiada się na temat znaczenia i sensu wybranych frazeologizmów IV.6
– rozwija poczucie pulsu, wyzwala twórczą wyobraźnię, doskonali umiejętności wokalne IV.7
– reaguje w ustalony sposób na zmianę dynamiki, tempa w muzyce IV.7
– wyraża charakter muzyki ruchem, gestem IV.7
– naśladuje odgłosy wybranych zwierząt hodowlanych IV.7, IV.18
– wykonuje paluszkowe papierowe kukiełki IV.8, IV.1
– układa obrazek z części IV.9
– dostrzega emocjonalną wartość bogactwa otoczenia przyrodniczego IV.11
– wskazuje elementy niepasujące do obrazka IV.12
– łączy obrazki według wskazanego kryterium IV.12
– klasyfikuje zwierzęta według różnych kryteriów IV.12, IV.18
– porównuje odległości w zabawie IV.13
– dokonuje pomiaru długości przedmiotów, wykorzystując np. stopę IV.13
‒ określa kierunki w przestrzeni, rozróżnia strony lewą i prawą IV.14
– porusza się w przestrzeni zgodnie z instrukcją IV.14
– zna liczbę 10, rozpoznaje cyfry oznaczające liczby od 1 do 10 IV.15
– dostrzega w otoczeniu zbiory 10-elementowe IV.15
– posługuje się liczbami porządkowymi w czasie zabawy IV.15
– dodaje i odejmuje w zakresie 10, rozwiązuje proste zadania matematyczne IV.15
– nazywa zwierzęta hodowlane, ich domy i potomstwo IV.18
– wyjaśnia znaczenie zwierząt hodowlanych w życiu człowieka IV.18
‒ łączy obrazki zwierzęcia i odpowiedniego produktu IV.18
– wypowiada się na temat opieki nad zwierzętami egzotycznymi IV.18
– wie, czym zajmuje się weterynarz, wie, jak należy opiekować się zwierzętami IV.18
– ma świadomość znaczenia psów w naszym życiu IV.18, IV.19
‒ obserwuje zmiany w otoczeniu przyrodniczym IV.18, IV.19
– wie, że książki i Internet są źródłem wiedzy IV.19
– prowadzi obserwacje własnego cienia rzucanego na ziemię IV.19, IV.18

II. Morskie podróże i opowieści
Dziecko:
– wykonuje czynności precyzyjne, tj. wiązanie włóczki, przewlekanie I.2
– wykonuje samodzielnie proste kanapki I.3
– uczestniczy w zabawie ruchowej z chustą animacyjną, I.5
– trafia celnie do oddalonego przedmiotu I.5
– uczestniczy w zabawach bieżnych I.5
– zgodnie współdziała w grupie podczas zabaw ruchowych I.5
– uczestniczy w tradycyjnej zabawie integracyjnej I.5, III.2
– w sposób kreatywny wypowiada się w formach przestrzennych I.6, IV.1, IV.11
– współtworzy konstrukcję rafy koralowej z wykorzystaniem materiału naturalnego I.6, IV.1, IV.11
– rozpoznaje przedmioty po dotyku I.7
– używa chwytu pisarskiego podczas rysowania i kreślenia I.7
– kształtuje prawidłową postawę poprzez ćwiczenia gimnastyczne I.8
– doskonali spostrzegawczość I.9
– wykonuje ćwiczenia oddechowe I.9, IV.2
– wycisza się podczas zabawy II.7
– radzi sobie z emocjami podczas rywalizacji i podczas czekania na swoją kolej II.8
– bierze udział w zabawach integracyjnych, odczuwa przynależność do swojej grupy przedszkolnej III.2
– respektuje zasady zabawy w grupie III.5
– czerpie radość z wykonywanego zadania III.5
– reaguje w ustalony sposób na sygnał nauczyciela III.5, III.8
– zwraca uwagę na bezpieczeństwo partnerów zabawy III.5, III.8, III.9
– uważnie słucha nauczyciela III.8
– obdarza uwagą partnerów/partnerki zabawy III.8
– w sposób pozytywny wypowiada się o sobie, o kolegach i koleżankach III.8
– współpracuje z dziećmi, dzieli się zadaniami, wykonuje przydzielone zadanie III.9
– naśladuje ruchy, gesty, mimikę partnera/partnerki zabawy III.9, IV.1
– w sposób kreatywny wypowiada się w formach plastycznych IV.1
– wykonuje improwizacje ruchowe do opowieści słownej IV.1
– wypowiada się na temat bezpiecznych zachowań nad wodą IV.1
– konstruuje statek lub inny wybrany pojazd wodny z różnych materiałów IV.1, I.6
– rysuje według wskazówek nauczyciela IV.1, III.8
– wie, co to koło ratunkowe, do czego służy IV.1, IV.2
– ilustruje treść prostego zadania tekstowego za pomocą liczmanów IV.1, IV.15
– dzieli słowa na sylaby, wyróżnia głoski w nagłosie IV.2
– wypowiada się na temat złości i sposobów radzenia sobie z nią IV.2, II.6, II.7
– układa schematy sylabowe i głoskowe wyrazów o prostej budowie fonetycznej IV.2, IV.9
– wypowiada się na temat wyglądu, budowy i rodzajów napędu pojazdów wodnych IV.2, IV.19
– dobiera podpisy do wybranych obrazków, układa i odczytuje wyrazy z rozsypanek literowych i sylabowych, składa z liter słowa, ze słów – zdanie IV.4
– wie, że książki są źródłem wiedzy IV.4, IV.19
– z uwagą i skupieniem słucha tekstu literackiego, odpowiada na pytania do tekstu IV.5
– dzieli przedmioty na kategorie, wskazuje ich wspólną cechę IV.5
– uzupełnia i opowiada historyjkę obrazkową IV.5
– układa zagadki słowne i je odgaduje IV.5
– zapamiętuje krótkie informacje i umie je powtórzyć IV.5
– opowiada o zdarzeniach z przedszkola IV.5
– wykonuje własne eksperymenty językowe, wypowiada się spontanicznie na temat skojarzeń z wyrazem „butelka” IV.5, IV.6
– zapamiętuje i odtwarza ciąg wyrazów IV.6
– reaguje na formę muzyczną i na zmiany kierunku melodii IV.7
– doskonali umiejętność gry na instrumentach perkusyjnych IV.7
– rozwija poczucie pulsu muzycznego IV.7
– eksperymentuje z dźwiękami IV.7
– rozwiązuje zagadki słuchowe, rozpoznaje i nazywa dźwięki IV.7
– śpiewa piosenki, porusza się do muzyki IV.7
– dostrzega regularności rytmiczne i je odtwarza np. ruchem, gestem, znakami graficznymi IV.7, IV.8, IV.12
– rysuje, maluje na dużych płaszczyznach IV.8
– rysuje po śladzie zgodnie ze wskazanym kierunkiem IV.8
– wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne, kreśli linie w ograniczonej przestrzeni IV.8
– koloruje ukryty obrazek według kodu IV.8, IV.9
– współtworzy notatkę graficzną IV.8, IV.9
– wskazuje kierunki na kartce w kratkę IV.8, IV.14
– porusza się zgodnie z kodem zapisanym za pomocą prostych znaków graficznych IV.9
– współtworzy symbol – flagę grupy, nadaje znaczenie znajdującym się na niej elementom IV.9
– zna międzynarodowy sygnał SOS IV.9, IV.12
– wykonuje obliczenia dodawania i odejmowania w zakresie 9, czyta zapisy działań matematycznych, układa działania do prostych zadań tekstowych IV.9, IV.15
– wie, co to jest alfabet Morse’a IV.9, IV.19
– konstruuje wskazane figury geometryczne i inne kształty IV.12
– klasyfikuje przedmioty według koloru IV.12
– orientuje się w przestrzeni; odróżnia kierunki IV.14
– przelicza elementy zbioru w zabawie, sprawnie posługuje się liczebnikami porządkowymi; przelicza po 2, 3, IV.15
– wykonuje proste obliczenia pieniężne, odlicza wskazaną kwotę IV.17
– wie, co to rafa koralowa, zna podstawowe gatunki roślin i zwierząt w niej występujące IV.18
– wypowiada się na temat zagrożeń dla wód, oceanów, w tym dla rafy koralowej, roślin i zwierząt wodnych IV.18
– wie, do czego służą latarnie morskie IV.18, IV.19

III. Eko stylem życia
Dziecko:
‒ uczestniczy w ćwiczeniach porannych I.5
‒ utrzymuje równowagę podczas zabaw ruchowych I.5
‒ bierze udział w zabawach wymagających szybkości I.5
‒ precyzyjnie celuje w przedmioty I.5
‒ współdziała w zabawach zespołowych I.5
‒ konstruuje patyki z gazet I.6
‒ usprawnia motorykę małą I.7
‒ kształtuje prawidłową postawę podczas zajęć gimnastycznych I.8
‒ radzi sobie z emocjami związanymi z wygraną i przegraną swojej drużyny II.7
‒ razem z innymi dziećmi działa na rzecz swojej społeczności III.2
‒ ocenia zachowanie bohaterów opowiadania III.5
‒ współpracuje z rówieśnikami III.8, III.9
‒ wykorzystuje posiadaną wiedzę do pracy kreatywnej IV.1
‒ konstruuje instrumenty muzyczne, wycina, przykleja, maluje, dba o estetyczny wygląd pracy IV.1
‒ bawi się kreatywnie z wykorzystaniem makulatury IV.1
‒ wykonuje improwizacje ruchowe do wysłuchanej historii IV.1
‒ wymienia zachowania proekologiczne dostępne każdemu IV.1, IV.5, IV.18, III.2
‒ poszerza słownik czynny IV.2
‒ dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wyodrębnia głoski w wyrazach, tworzy schematy głoskowe wyrazów IV.2
‒ rozpoznaje litery „g”, „G” w tekście drukowanym, wskazuje miejsce głoski „g” w schemacie głoskowym wyrazu IV.2
‒ interesuje się czytaniem, zna litery IV.4
‒ swobodnie wypowiada się na zadany temat, doskonali umiejętność wypowiadania się IV.5
‒ słucha tekstu ze zrozumieniem, odpowiada na pytania dotyczące jego treści IV.5
‒ rozwija poczucie rytmu i pulsu muzyki IV.7
‒ tworzy muzykę z wykorzystaniem samodzielnie skonstruowanych instrumentów IV.7
‒ wykonuje kreatywne prace plastyczne z materiału recyklingowego IV.8
‒ kreśli litery „g”, „G” IV.8
‒ odczytuje symboliczne rysunki IV.9
‒ konstruuje przestrzenną formę z papieru IV.11
‒ wykonuje dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, posługuje się znakami „<”, „>” IV.12
‒ przeprowadza eksperymenty i obserwacje, logicznie wiąże fakty i wyciąga z nich wnioski IV.13
‒ układa proste zadania tekstowe IV.15
‒ stosuje pojęcia „więcej/mniej niż…” IV.15
‒ podaje przykłady gatunków zwierząt żyjących we wskazanym środowisku i zagrożonych gatunków zwierząt i roślin IV.18
‒ zdaje sobie sprawę z istnienia zależności przyrodniczych IV.18
‒ rozumie pojęcia „ekologia”, „ekolog”, umie je wytłumaczyć własnymi słowami i posługuje się nimi IV.18
‒ przyporządkowuje odpady do odpowiednich pojemników do segregacji, ma świadomość, że większość „śmieci” można powtórnie wykorzystać IV.18
‒ rozpoznaje zachowania proekologiczne i zachowania szkodzące środowisku IV.18
‒ wymyśla nowe zastosowanie surowców wtórnych IV.18
‒ zna sposoby oszczędzania wody IV.18
‒ zna oznaczenia ekologiczne z opakowań IV.18
‒ zna zdrowe produkty żywnościowe IV.18
‒ wie, że globus jest modelem Ziemi; zna znaczenie kolorów występujących na globusie IV.18
‒ wykorzystuje swoją wiedzę ekologiczną w konkursie wiedzy, aktywnie bierze w nim udział IV.18
‒ wskazuje zachowania właściwe w sytuacji wyprawy do lasu IV.18, III.5

IV. Strażnicy książek
Dziecko:
doskonali umiejętności samoobsługowe I.2
‒ chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych, zabawach naśladowczych, zabawach organizacyjno-porządkowych I.5
‒ uczestniczy w rozgrywkach sportowych I.5
‒ uczestniczy w zabawie usprawniającej aparat mowy I.5, IV.2
‒ porządkuje książki w kąciku tematycznym I.7
‒ wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała I.8
‒ doskonali sprawność manualną, motoryczną i wzrokową I.9
‒ wyraża emocje w społecznie akceptowalny sposób II.1, II.8
‒ współpracuje z dziećmi w grupie III.1
‒ przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie III.5
‒ podczas zabawy tematycznej stosuje zasady zachowania obowiązujące w bibliotece III.7
‒ respektuje prawa i obowiązki swoje oraz innych osób III.7
‒ współpracuje z grupą przy tworzeniu bajki III.8
‒ słucha z uwagą tekstu literackiego III.8
‒ wyraża swoje rozumienie świata za pomocą komunikatów pozawerbalnych IV.1
‒ nazywa rodzaje książek, wskazuje swoje ulubione książki IV.1, IV.2, IV.6
‒ łączy gatunek książki z sytuacją, w której się daną książkę wykorzystuje IV.1, IV.2, IV.6
‒ rozpoznaje na ilustracjach bohaterów znanych bajek, łączy obrazki w pary IV.1, IV.9
‒ wyraża zainteresowanie książkami IV.2
‒ opisuje ilustracje IV.2
‒ dzieli wyrazy na sylaby IV.2
‒ wyraża opinię o oglądanych materiałach IV.2, IV.6
‒ rozpoznaje i tworzy rymy IV.2, IV.6
‒ współtworzy opowieść IV.2, IV.6
‒ opisuje książkę, uwzględniając jej cechy charakterystyczne IV.2, IV.19
‒ zna tytuły popularnych baśni, dostrzega morał płynący z baśni IV.3
‒ czyta krótkie teksty, odczytuje tytuł książki IV.4
‒ bezpiecznie bawi się na placu zabaw IV.5
‒ recytuje wiersze IV.5
‒ wymienia etapy powstawania książki IV.5
‒ wypowiada się na określony temat, odpowiada na pytania IV.5
‒ rozpoznaje żarty językowe, tworzy własne żarty językowe IV.6
‒ wykonuje własne eksperymenty językowe IV.6
‒ wymienia zasady korzystania z biblioteki, podaje zasady korzystania z książek IV.6, IV.2
‒ rozwija wrażliwość słuchową, doskonali umiejętności wokalne IV.7
‒ reaguje na zmiany wysokości dźwięku i kierunku linii melodycznej IV.7
‒ eksperymentuje dźwiękami IV.7
‒ uczestniczy w eksperymentach, wykonuje własne eksperymenty plastyczne IV.8
‒ projektuje zakładkę do książki IV.8
‒ wykonuje zadania zgodnie z poleceniem IV.9
‒ rozpoznaje zasadę uporządkowania zbioru IV.9
‒ składa obrazek z części IV.9
‒ tworzy ilustracje do tekstu IV.9, IV.8
‒ zna nazwiska wybranych polskich poetów i tytuły ich wierszy IV.10
‒ wykazuje się ekspresją twórczą podczas przygotowania ilustracji do wiersza IV.11
‒ wykazuje się ekspresją twórczą plastyczną, konstruuje z dostępnych materiałów IV.11
‒ klasyfikuje książki ze względu na kategorie IV.12
‒ porządkuje zbiór zgodnie z ustaloną zasadą IV.15
‒ podejmuje aktywność poznawczą IV.19
‒ ma świadomość, że książki nie zawsze były powszechnie dostępne IV.19
‒ rozumie, że wygląd książek zmieniał się na przestrzeni dziejów IV.19