TEMATYKA MARZEC
I.
TEMAT: ZWIERZĘTA SPRZED MILIONÓW LAT.
•określają swój nastrój
•wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
•wysłuchają opowiadania E. Stadtuller pt. Dinozaury
•wysłuchają i nauczą się piosenki pt. Kto widział dinozaura?
•będą oglądać obrazki przedstawiające dinozaury i oglądać książki o dinozaurach
•poznają różne gatunki dinozaurów
•będą rozwijać umiejętności przeliczania w poznanym zakresie
•będą wskazywać, gdzie jest więcej, a gdzie mniej elementów
•nauczą się rymowanki na pamięć
•będą rozwijać słownictwo
•utrwalą pojęcie para
•wykonają pracę plastyczną Wizyta w parku jurajskim
II.
TEMAT: POGODA MARCOWA.
• wysłuchają opowiadania A. Widzowskiej pt. "Marcowa pogoda", W. Kowalskiej pt. "Nieoczekiwane spotkanie"
• dowiedzą się ,co znaczy przysłowie W marcu jak w garncu
• uzupełnią kalendarz pogody
• poznają oznaki wiosny
• wysłuchają i nauczą się piosenki pt. "Spotkanie z wiosną"
• dowiedzą się, czego roślina potrzebuje do życia
• będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
• będą opisywać wygląd zabawki
• dowiedzą się, co znaczy powiedzenie -ubierać się na cebulkę
• wykonają prace plastyczne Krokusy
III.
TEMAT: WIOSNO,ACH TO TY.
• wysłuchają opowiadania B. Szelągowskiej pt. "Ptasia narada"
• wysłuchają rymowanki M. Marzec
• wysłuchają i nauczą się piosenki pt. Wiosna na rowerze
• wykonają pracę plastyczną "Kolory wiosny"
• poznają nazwą pierwsze gatunki ptaków przylatujących do Polski na wiosnę
• będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
• dowiedzą się ,dlaczego niektóre ptaki lecą kluczem
• podczas zabaw będą utrwalać wygląd ptaków powracających do Polski
• swobodnie wypowiedzą się, na temat wiosennych prac w ogrodzie
• określą, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje
• zapoznają się z obiegiem wody w przyrodzie
IV.
TEMAT: MAMY RÓŻNE CHARAKTERY.
•określą swój nastrój
•wysłuchają wiersza A. Widzowskiej pt. "Uczucia"
•wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
•poszerzą wiedzę o emocjach
•wysłuchają i nauczą się piosenki "Jacy jesteśmy"
•poznają pojęcia długi, krótki
•odróżnią zachowania pozytywne i zachowania negatywne
•będą brać udział w zabawach logopedycznych
•wykonają pracę plastyczną pt. "Przyjacielskie stworki"
PIOSENKI: Kto widział dinozaura?
I Bardzo dawno temu
dinozaury żyły,
groźne, niebezpieczne
wszystkie bardzo były
Ref:
Dino, dino, dinozaury
z opowiadań znamy,
w parkach rozrywki
dzisiaj je spotkamy.
II Każdy z nich ogromny,
podobny do smoka,
czasem zwinnie w morzu
pływał niby foka.
"Spotkanie z wiosną"
I
Ciepły wietrzyk powiał dzisiaj,
słychać świergot ptaków,
a w ogrodzie spotkać można
miłych przedszkolaków.
Ref:
Wiosna, wiosna
przyszła do nas,
bierzmy się za ręce.
Pośród młodej, bujnej trawy
kwiatów coraz więcej.